قلی پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می شوند، ووشو چیدمان درستی دارد

به گزارش مجله پیکورو، کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران گفت: متاسفانه در این سال ها شاهد آن هستیم که سیاسیون با رانت و لابی وارد ورزش می شوند و هیچ گاه هم پیروز نیستند.

قلی پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می شوند، ووشو چیدمان درستی دارد

حمیدرضا قلی پور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شاخص های اصلی رئیس آینده فدراسیون ووشو، اظهار کرد: متاسفانه همواره مشکل اصلی جامعه ورزش ایران این است که هیچ وقت مدیران ورزشی روی کار نمی آیند و هربار شاهد روی کار آمدن افراد غیر ورزشی و خصوصا سیاسیون هستیم. متاسفانه الآن شاهد هستیم که این روزها سیاسیون با رانت و لابی در بعضی مناصب روی کار می آیند که اصلا هم پیروز نیستند. دلیل اینکه آن ها نمی توانند در ورزش پیروز باشند این است که جامعه ورزش آن ها را قبول ندارد.

او ادامه داد: وقتی یک ورزشکار مدیر خود را قبول نداشته باشد، کار برای آن مدیر خیلی سخت می شود. البته تعداد اندکی از غیر ورزشی ها نیز بوده اند که در ورزش پیروز شده اند و از نظر من رئیسی که قرار است برای ووشو انتخاب شود، باید مانند مهدی علی نژاد حداقل سررشته ای از ورزش داشته باشد. از نظر من چنین افرادی می توانند پیروز باشند. قشنگ به یاد دارم که وقتی مهدی علی نژاد به تازگی رئیس فدراسیون شده بود، تا ساعت یک دو صبح در فدراسیون مانده و برای پیشبردن برنامه هایش و پیروزیت ووشو کار می کرد.

پشت پرده هر انتخاباتی سیاست خاصی وجود دارد

پر افتخارترین ووشوکار ایران، با بیان اینکه هر انتخاباتی همواره سیاست های خاص خودش را به همراه دارد، شرح داد: همواره یکسری از کاندیداها به نوعی حمایت کننده یک کاندیدای دیگر هستند. در حال حاضر هم من نمی دانم که کدام یک از کاندیداهای انتخابات ووشو واقعی هستند، اما می دانم که ووشو در این سال ها پیروز بوده و دلیل آن درست انجام شدن کارها است. طی سال های گذشته همه چیز در فدراسیون ووشو درست چیده شده و رئیس جدید اگر می خواهد پیروز باشد، باید کاری کند که در ووشو شاهد یک پیروزیت چشم گیرتر باشیم.

ووشو در بخش فنی به کوشش بیشتر احتیاج دارد

ووشوی ایران با ریاست مهدی علی نژاد پس از طی کردن فرایند رو به رشدش در سال های اخیر، پایان به عنوان نخستین تیم در دنیا توانست چین را پشت سر گذاشته و در دو سال گذشته عنوان قهرمانی دنیا را از آن خود کند. قلی پور در پاسخ به این سوال که با توجه به نبود ووشو در المپیک، می توان گفت که این نتیجه نهایت پیروزیت های یک رئیس در فدراسیون ووشو است؟ شرح داد: واقعیت این است که چنین بحثی به مسائل فنی در ووشو باز می شود و برای صحبت کردن در این مورد مصاحبه کافی نیست. ما الآن در بحث مدیریت ووشو واقعا به همه آن چیزی که احتیاج بود رسیده ایم، اما در بحث فنی همچنان احتیاجمند کار و کوشش زیاد هستیم. مدیر جدید اگر می خواهد از او به عنوان فردی پیروز در ووشو یاد شود باید پیروزیت های سال های اخیر را حفظ کند. اگر ورزشکاری نامش در ووشو یا هر رشته دیگری ماندگار شده، دلیلش تداوم پیروزیت هایش بوده است. مدیر جدید هم می تواند با حفظ نتایج خوب ووشو در این سال ها در زمره مدیران پیروز قرار گیرد.

فدراسیون ووشو را علی نژاد ساخته است

کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران، در واکنش به این موضوع که آیا رئیس جدید باید فعالیت های خود را با هماهنگی علی نژاد پیش ببرد؟ توضیح داد: واقعیت این است که در حال حاضر صندلی فعلی علی نژاد در ورزش کشور به گونه ای است که همه روسای فدراسیون ها باید با او روابط حسنه ای داشته باشند. رئیس جدید فدراسیون چه بخواهد و چه نخواهد، فدراسیون فعلی را علی نژاد ساخته است. به نظر من رئیس جدید باید در کنار هماهنگی هایی که با او دارد، باید نوآوری هایی را هم داشته باشد، به عنوان مثال شاید بتواند 3 یا 4 مربی خوب تالوی چینی را به ایران آورده و چندین سال در کشور نگه دارد. اگر تالوی ما هنوز به پیروزیت های ساندا نرسیده دلیلش مدیریت ضعیف نیست بلکه نبود زیر ساخت کافی از جمله تالو فیلد است. چیدمان فدراسیون درست است و خط مشی علی نژاد باید ادامه داشته باشد. رئیس جدید باید با نوآوری های خود تحول جدیدی را در این رشته ایجاد کند.

اگر مسئله ای نباشد ماه دسامبر مبارزه می کنم

او همچنین درباره فعالیت های شخصی خود نیز شرح داد: در حال حاضر تمریناتم را برای حضور در مسابقات حرفه ای پیگیری می کنم. سازمان هایی که با آن ها صحبت نموده ایم فعلا بخاطر کرونا اجازه آغاز مسابقات را ندارند، اما فکر می کنم اگر مسئله ای به وجود نیاید در ماه دسامبر روی رینگ می روم. با این حال فعلا قرارداد رسمی با سازمان خاصی نبسته ام که نام آن ها را مطرح کنم، اما با کمپانی های خوبی وارد مذاکره شده ایم.

بهتر از من پیدا نموده اند!

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ساندای ایران، یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ووشو است. قلی پور در واکنش به این موضوع که آیا برای در اختیار دریافت راهنمایی تیم ملی ساندا صحبتی با او نشده است؟ شرح داد: از زمانی که اردوها را ترک و از تیم ملی خداحافظی نموده ام با بنده صحبتی نشده و همانطور که می دانید این موضوع سلیقه ای است. شاید بهتر از من را پیدا نموده اند (باخنده)! با این وجود من همواره آماده هستم تا به تیم ملی ایران خدمت و یاری کنم. البته در صورتی هم که قرار باشد برای تیم ملی کار کنم شرایط خود را خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1080

به "قلی پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می شوند، ووشو چیدمان درستی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلی پور: سیاسیون با رانت وارد مدیریت ورزش می شوند، ووشو چیدمان درستی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید