قصر بهرام پذیرای 60 رصدگر آماتور رویداد استارکاپ، رقابت برای عکاسی معماری در شب

به گزارش مجله پیکورو، بعدازظهر امروز پنج شنبه، 7 شهریور ماه رقابت نجومی استارکاپ با حضور 60 رصدگر نجومی آماتوری در قصر بهران واقع در 60 کیلومتری جنوب ورامین برگزار می گردد و شرکت کنندگان در بخش های رقابتی و عکاسی نجومی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

قصر بهرام پذیرای 60 رصدگر آماتور رویداد استارکاپ، رقابت برای عکاسی معماری در شب

به گزارش خبرنگاران، رقابت نجومی استارکاپ، نخستین رقابت چندگانه منجمان آماتور در ایران است که در طی آن همه توانایی های علمی و عملی منجمان آماتور سنجیده می گردد و در نهایت افرادی که در مجموع همه مراحل، بالاترین امتیازات را کسب نمایند، به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

ندا جعفری، مدیر برنامه استارکاپ در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره رقابت های استارکاپ، گفت: این رقابت همانند سال های گذشته در کاروانسرای قصر بهرام در پارک ملی کویر واقع در 60 کیلومتری جنوب ورامین برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه این رقابت با همکاری بخش علمی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و انجمن نجوم ایران برگزار می گردد، خاطر نشان کرد: در این دوره از رقابت ها سازمان میراث فرهنگی در بخش داوری عکاسی مشارکت دارد.

جعفری، برگزاری رقابت استارکاپ را در 3 بخش دانست و یادآور شد: بخش اصلی، شامل بخش رقابتی است که طی آن توانایی منجمان آماتور شرکت نمایندگان در این رقابت مورد ارزیابی قرار می گیرد. این بخش دارای رقابت های رصدی، تئوری و شفاهی می گردد.

مدیر برنامه رقابت استارکاپ بخش عکاسی را از دیگر بخش های این رقابت عنوان نمود و اضافه نمود: در این بخش شرکت نمایندگان به رقابت می پردازند و در نهایت یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد.

جعفری شرح داد: از آنجایی که سازمان میراث فرهنگی در این دوره از رقابت ها مشارکت دارد، از این رو شاخه ویژه ای با عنوان عکاسی معماری در شب تعریف شد.

وی با اشاره به بخش آموزش در رقابت، اظهار کرد: هدف از این بخش آماده سازی افرادی است که علاقه مند به شرکت در این رقابت در سال های آینده هستند.

به گفته این فعال حوزه نجومی، در بخش رقابتی 3 نفر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شده و در بخش عکاسی یک برگزیده معرفی خواهد شد.

مدیر برنامه استارکاپ در مورد زمان برگزاری این رقابت، خاطر نشان کرد: افتتاحیه این رقابت امروز، پنج شنبه 7 شهریورماه در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار می گردد و پس از آن در ساعت 10 صبح از تهران به طرف قصر بهرام حرکت می کنیم و رقابت های پنجمین دوره استارکاپ در بعد از ظهر امروز شروع می گردد و تا صبح روز آدینه ادامه دارد.

وی اضافه نمود: روز آدینه، 8 شهریور پس از معرفی برترین های این رقابت و اهدای جوایز به سمت تهران حرکت خواهیم کرد.

جعفری، تعداد شرکت نمایندگان این دوره از رقابت ملی نجومی را 65 نفر ذکر کرد و گفت: این افراد که از شهرهای مختلفی مانند سعادت شهر استان فارس، اصفهان، بوکان استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، تهران، سنندج، یزد و ساری حضور دارند، در بخش های رقابتی عکاسی و نجومی با یکدیگر رقابت می نمایند.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری بخش عکاسی، شرح داد: شرکت نمایندگان در نهایت مجموعه ای از تصاویر را به هیات داوران ارائه می دهند که در آن روایتی از شروع تا انتها رقابت نجومی است، ضمن آنکه در این تصاویر باید تصویر نجومی و تصویری از منظره آسمان موجود باشد.

وی با اشاره به تصاویر ارائه شده در بخش معماری در شب، گفت: این تصویر باید نمایی از کاروانسرای قصربهرام به عنوان آثار باستانی و نمایی از آسمان باشد.

جعفری با اشاره به نحوه برگزاری بخش رقابتی این رویداد نجومی، ادامه داد: این بخش دارای دو بخش رصدی و بخش تئوری است که شامل سوالات کتبی، شفاهی، اسکیچ زدن و نقشه گنج می گردد.

مدیر برنامه استارکاپ نقشه گنج را خلاقیت هایی دانست که بر اساس پارامترهای نجومی سنجیده می گردد، یادآور شد: در نهایت افرادی که بتوانند در هر بخش نمره های برتر را دریافت نمایند، به عنوان نفرات اول تا سوم این رقابت ها معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگاران، 4 دوره از رقابت استارکاپ به همت سید مصطفی امام برگزار گردید که وی 9 ماه پیش دار فانی را وداع گفت. وی متولد 14 شهریور 1358 از سال 72 فعالیت های نجومی خود را شروع کرد. همزمان با علم نجوم به عکاسی هم پرداخت. امام همزمان با تحصیل در رشته مهندسی معدن در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به آموزش نجوم و برگزاری رصدهای آموزشی و ترویجی می پرداخت. وی گروه نجومی تحت عنوان گروه نجوم صدرا را راه اندازی کرد و در این گروه، کار آموزش و توسعه و ترویج علم نجوم و برگزاری برنامه های رصدی را بر عهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 396

به "قصر بهرام پذیرای 60 رصدگر آماتور رویداد استارکاپ، رقابت برای عکاسی معماری در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر بهرام پذیرای 60 رصدگر آماتور رویداد استارکاپ، رقابت برای عکاسی معماری در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید