علیرضا دبیر پس از جراحی بلندتر شد!

به گزارش مجله پیکورو، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، تاکید نمود: با اقدامات اجرا شده کامران قاسمپور و رحمان عموزاد تمرینات سنگین کشتی را شروع کردند و مسئله ای بابت حضور در رقابت های جهانی ندارند.

علیرضا دبیر پس از جراحی بلندتر شد!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، دکتر تورج ملک محمدی، درباره آخرین شرایط آسیب دیدگی کامران قاسمپور و رحمان عموزاد دو ملی پوش کشتی آزاد ایران در راه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا، اظهار کرد: خدا را شکر با تمهیدات بسیار خوب فدراسیون کشتی و نظارت و آنالیز دقیق شرایط این دو کشتی گیر پس از آسیب دیدگی، هر دوی آن ها در شرایط خوبی بسر می برند و در صورتیکه مشکل خاصی پیش نیاید برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا هیچ مسئله ای نخواهند داشت.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، اضافه نمود: خوشبختانه با امکانات نو در فدراسیون کشتی و بعلاوه حضور دکتر کیهانی و 2 فیزیوتراپ و یاری فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون کشتی متحول شده و در صورت بروز هر مسئله ای برای کشتی گیران بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می دهد. بر همین اساس نیز بلافاصله بعد از آسیب دیدگی کامران قاسمپور کارهای اولیه انجام شد و پس از گرفتن MRI دکتر کیهانی از همان ابتدا روند درمان این کشتی گیر را در دست گرفت و کارهای بازتوانی شروع شد. خدا را شکر پس از اقدامات تخصصی صورت گرفته و حمایت های فدراسیون کشتی، او خاتمه 3 روز پیش با یک کشتی گیر سبک وزن بدون هیچ مسئله ای کشتی گرفت.

وی ادامه داد: البته قاسمپور در این مدت نیز در کنار کارهای فیزیوتراپی و بازتوانی، تمرینات بالاتنه، هوازی و ...را نیز انجام می داد و به همین علت نیز از نظر بدنی اصلا افت نداشته است. با این روند اگر اتفاق خاصی در فاصله یک ماه مانده به رقابت های قهرمانی دنیا نیفتد، او هیچ مسئله ای برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا نخواهد داشت. خوشبختانه همه موارد طبق برنامه جلو می رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

ملک محمدی در ادامه درباره شرایط مصدومیت رحمان عموزاد نیز گفت: او نیز شرایط بسیار خوبی دارد. رحمان نیز کارهای بازتوانی را انجام داده است. او در این اردو اجازه کشتی گرفتن نداشت اما از اردوی بعدی تحت تمرینات پرفشار قرار می گیرد و مسئله ای برای حضور در رقابت های دنیای صربستان ندارد. در مجموع شرایط تیم ملی کشتی آزاد به شکلی است که ان شاءالله یک تیم پر قدرت در شرایط بسیار خوب راهی رقابت های دنیای خواهد شد.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی اظهار داشت: به هر حال کشتی رشته پربرخورد و سختی است و کشتی گیران با مصدومیت های کهنه روبرو هستند و یا خیلی از آن ها سال ها پس از دوران قهرمانی نیز با آسیب دیدگی ها دست و پنجه نرم می نمایند. مثلا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی یکی از این نمونه هاست که سال ها پس از دوران قهرمانی به علت آسیب های جدی که داشت مجبور شد دو عمل جراحی بسیار سنگین را بر روی پاهای خود انجام دهد. هر دو زانوی او در حد بسیار خطرناک دچار آسیب دیدگی به جا مانده از دوران قهرمانی بود و فشار زیاد باعث شده بود پاهای او کاملا تغییر شکل بدهند و به اصطلاح پرانتزی شوند که درد زیادی را نیز به همراه داشت.

وی اضافه نمود: دکتر کیهانی ماه ها پیش و پس از معاینه او تاکید نمود سریعا باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. او ابتدا پای راست خود را عمل کرد و پزشکان تاکید داشتند که باید یک ماه به صورت کامل استراحت کند اما متاسفانه به حرف پزشکان گوش نداد و تنها بعد از یکی دو روز به محل کار خود در فدراسیون بازگشت که همین موضوع نیز باعث ایجاد مشکل و طولانی شدن روند بهبودی او شد. درباره پای دیگر او نیز دقیقا همین اتفاق رخ داد. دبیر باید همچنان روی ویلچر باشد هر چند که خود او از این موضوع ناراحت است. شرایط پاهای او به حدی وخیم بود که ساق هر دو پای او را در جریان عمل جراحی شکستند تا آن ها را صاف نمایند و محور پاها به جای خود برگردد. همین اتفاق نیز حتی باعث شد چند سانتیمتر قد او نیز بلندتر گردد که در چنین عمل هایی طبیعی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2261

به "علیرضا دبیر پس از جراحی بلندتر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا دبیر پس از جراحی بلندتر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید