سفر به لیلاکوه؛ منطقه ییلاقی و شگفت انگیز گیلان

به گزارش مجله پیکورو، لیلاکوه واقع در لنگرود یکی از مناطق بسیار زیبا و دلنشین برای سفرهای توریستی است، این کوه از توابع لنگرود گیلان بوده و فاصله آن تا لنگرود سه کیلومتر است. هنوز هم که هنوز است مردم گیلکی آن با نام لیلی کوه می شناسند.

سفر به لیلاکوه؛ منطقه ییلاقی و شگفت انگیز گیلان

از سفر با لحظه آخری پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

از باغ های پرتقال گرفته باغات چای، جنگل های مخملی سبز، قهوه خانه ها و قلیان سرا های متعدد، صدای جوی آب، آبشار هایی در دل کوه و چشمه ها همگی در جذب گردشگران به سمت این منطقه نقش دارند نکته جالبی که وجود دارد این است که درمیان تمامی قهوه خانه هایی که در این منطقه وجود دارد قهوه خانه دیشلمه معروف ترین آنهاست.

دلیل نامگذاری لیلاکوه

برخی از افراد معتقدند که دلیل نامگذاری لیلاکوه لیاشاه به معنای شاه دختر است. برخی هم نیز بر این باورند که لیاشاه یکی از دختران پادشاه گیلان بوده که افتخارات بسیار زیادی را در نبرد با اعراب کسب نموده است.

مکان های دیدنی حوالی لیلاکوه

جدا از زیبایی هایی که لیلاکوه به تنهایی در خود جای داده است بازدید از سایر مناطق لیلاکوه بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. از جمله همین مکان های زیبا و دیدنی می توان به علی آباد، کومله، ملات، اطاقور اشاره نمود.

برای اینکه به باغ های چایی زیبای لیلاکوه برسید بایستی یک راستا پر پیچ و خم و خاکی را که بسیار دیدنی است طی کنید. شما با وارد شدن به این راستا مات و مبهوت پوشش سبز مخملی و مدهوش عطر چایی خواهید شد همین یک گزینه بهانه خوبی برای جذب گردشگران بسیاری از همه نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این منطقه می باشد میدان لیلا کوه به واسطه این باغ ها به خط الرأس عطاکوه میرسد.

قله عطاکو به عنوان مرتفع ترین قله منطقه لاهیجان به لنگرود شناخته شده است که از شمال غرب به لاهیجان و از شمال شرق به لنگرود اشراف دارد و ارتفاع آن تقریباً 700 متر از سطح دریا است. بر روی قله عطاکوه دکل های مخابراتی، تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که به همین دلیل اهالی این منطقه به این قله دکل میگویند.

بهترین زمان سفر به لیلاکوه

بهار و تابستان بهترین فرصتی است که برای رسیدن به قله عطاکوه و قدم زدن در میان باغ های سرسبز می توانید اقدام کنید، با پیاده روی و عبور از باغ های چای و استشمام عطر چایی، دیدن نهرها و چشمه ها و درختان مرکبات، جنگل ها درخت الرأس عطاکوه خواهید رسید پیشنهاد می کنیم خرید چای را به عنوان سوغاتی نباید فراموش کنید.

راه دسترسی به لیلاکوه

شما می توانید برای رفتن به این روستای دیدنی از تهران خود را با اتوبوس های لاهیجان یا لنگرود در تایم 5 ساعته به منطقه گردشگری برسانید. چنانچه میخواهید از لنگرود به لیلاکوه بروید اولین خیابان از طرف لاهیجان که سمت راست میدان فرمانداری است شما را به این روستای شگفت انگیز و رویایی می رساند. باید بدانید جاده تقریبا از میدان فرمانداری لنگرود تا میدان لیلاکوه به اندازه 3 کیلومتر آسفالته است و این جاده به طرف روستای پرشکوه و سپس به بخش کومله می رسد.

نکات تکمیلی در سفر به لیلاکوه

- بهترین راستای که کیفیت و زیبایی منحصر به فردی برای رسیدن به لیلاکوه دارد و می توان پیشنهاد داد صعود از راستا شماره 4 یعنی (روستای دیوشل و جاده مال رو آقا سید جلیل) و فرود از راستا شماره 1 یعنی همان جاده عمومی لیلاکوه میباشد.

- آب و چشمه های زیادی در این راستا ها به چشم می خورد ولی باید بدانید که برخی از آنها ثابت و همیشگی نیستند و به وجودشان نمی توان اطمینان کرد بنابراین از راستا عمومی اقدام به رفتن لیلاکوه بکنید و به یک چشمه گوارای همواره جاری در انتهای راستا و قبل از خط الرأس برسید. و همینطور می توانید پس از طی کردن روستای دیوشل از آب رودخانه برای پر کردن بطری های خود و نوشیدن آب به کار ببرید.

- ناگفته نماند که به علت استقرار دکل های مخابراتی قله عطاکوه به غیر از نقاط کور، در بیشتر راستا آنتن دهی موبایل شما برقرار خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1271

به "سفر به لیلاکوه؛ منطقه ییلاقی و شگفت انگیز گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به لیلاکوه؛ منطقه ییلاقی و شگفت انگیز گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید