سرورهای Demons Souls به لطف شبیه ساز پلی استیشن 3 دوباره آنلاین می شوند

به گزارش مجله پیکورو، نرم افزار RPCS3 شبیه سازی برای اجرای بازی های کنسول پلی استیشن 3 روی کامپیوتر است. این شبیه ساز در جدید ترین آپدیت خود قابلیت اجرای بازی به صورت آنلاین را هم اضافه کرده. این ویژگی به صورت آزمایشی به RPCS3 اضافه شده. یکی از بازی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کند Demons Souls است.

سرورهای Demons Souls به لطف شبیه ساز پلی استیشن 3 دوباره آنلاین می شوند

توسعه دهندگان شبیه ساز RPCS3 پیروز شده اند برای شبکه اصلی آنلاین سونی (PSN) جایگزین خود را به نام RPCN ارائه دهند. البته با این آپدیت جدید تنها می توان بازی هایی که نوع اتصال شان نظیر به نظیر (Peer to peer) است را آنلاین بازی کرد. در روش مرسوم، بازی های آنلاین از نوع اتصال کلاینت و سرور استفاده می کنند؛ یعنی سازنده های یک یا چند سرور را در نظر می گیرند و بازی کننده ها با اتصال به سرور، می توانند با همدیگر بازی کنند.

از طرفی دیگر برخی بازی ها برای قابلیت های آنلاین خود، از روش P2P استفاده می کنند. در این روش اتصال، بازی کننده ها به طور مستقیم به یکدیگر وصل می شوند و نیازی به سرور مرکزی برای انجام محاسبات اصلی نیست. البته در این روش هم سرورهایی وجود دارند. وظیفه آن ها پیدا کردن بازی کننده های مناسب برای هم و اتصال آن ها به یکدیگر است و کار اصلی شان قبل از شروع بازی تمام می شود.

تیم RPCS3 یک سرور خصوصی راه انداخته اند که می توان آدرس آن را در تنظیمات شبیه ساز وارد کرد. این سرور کار پیدا کردن و اتصال بازیکن ها به همدیگر را انجام می دهد و به کمک آن می توان Demons Souls را آنلاین بازی کرد. البته RPCN در حالت آزمایشی است و از آن انتظار ثبات بالایی نمی رود.

نرم افزار RPCS3 در سال 2012 عرضه شد. این شبیه ساز به مرور زمان پیشرفت های زیادی کرد، به طوری که حالا می توان به کمک آن بسکمک از بازی های سنگین پلی استیشن 3 را اجرا کرد. از معروف ترین بازی های قابل بازی روی RPCS3 می توان به Demons Souls، متال گیر سالید 4 و پرسونا 5 اشاره کرد. اجرای برخی بازی ها با فریم ریت و وضوح تصویر بالاتر در شبیه ساز ها ممکن می شود و می توان این بازی ها را هم با کیفیت بالاتری روی شبیه ساز تجربه کرد. شبیه ساز RPCS3 حتی هشت سال بعد از عرضه اش هنوز در نسخه آلفا باقی مانده و نمی توان تمام بازی های پلی استیشن 3 را با آن به خوبی اجرا کرد.

لازم به ذکر است برای اجرای بازی های سنگین روی RPCS3 به کامپیوتری بسیار قدرتمند نیاز است؛ زیرا شبیه سازی کنسولی مانند پلی استیشن 3 بسیار پیچیده است و نیاز به قدرت سخت فزاری بسیار بالایی دارد. البته برای اجرای بازی های سبک تر نیاز به سخت افزار قوی نیست و می توان خیلی از بازی ها را با سخت افزار متوسط هم اجرا کرد.

دو سال پیش سرورهای رسمی بازی Demons Souls خاموش شدند و دیگر کسی نمی تواند به قابلیت های آنلاین بازی دسترسی داشته باشد. بعید می دانیم تعداد بازی کننده های آنلاین روی این شبیه ساز آن قدر زیاد شوند که بتوان به راحتی در هر زمان آنلاین آن را بازی کرد.

این روش بیش تر به درد خوش اقبال هایی می خورد که قصد دارند روی کامپیوتر های پرتوان خود، همراه با دوستان شان Demons Souls بازی کنند.

اگر قصد دارید دیمنز سولز را آنلاین بازی کنید، روش راحت تری هم وجود دارد. بازسازی Demons Souls برای کنسول پلی استیشن 5 در راه است و می توان در آن نسخه، بازی را با کیفیتی خیلی بالاتر و به صورت آنلاین تجربه کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1130

به "سرورهای Demons Souls به لطف شبیه ساز پلی استیشن 3 دوباره آنلاین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرورهای Demons Souls به لطف شبیه ساز پلی استیشن 3 دوباره آنلاین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید