زیک درایو؛ نخستین و سریع ترین درایو اس اس دی بی USB 4 دنیا

به گزارش مجله پیکورو، زیک درایو (ZikeDrive) محصول شرکت زیک تک (Ziketech) یک قاب حافظه اس اس دی (SSD) است که با یاری فناوری یواس بی 4 (USB4) سرعت های خیره کننده در زمینه انتقال داده را ارائه می نماید.

زیک درایو؛ نخستین و سریع ترین درایو اس اس دی بی USB 4 دنیا

زیک درایو سریع ترین درایو اس اس دی یواس بی 4 دنیا

به گزارش عصر ایران، زیک درایو نخستین درایو اس اس دی یواس بی 4 واقعی دنیا است که سرعت خواندن/نوشتن رکوردشکن 3.8 و 3.1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می نماید. این ابزارک دارای بدنه آلومینیومی با کیفیت بالا از ترکیب هوشمندانه فناوری پیشرفته و طراحی چشم نواز سود می برد.

طراحی بیرونی زیک درایو به عنوان یک هیت سینک نیز عمل می نماید و به خنک نگه داشتن سخت افزار یاری می نماید. این قاب اس اس دی یو اس بی 4 دارای محفظه ای داخلی در کنار بدنه خود برای جای گرفتن یک کابل یو اس بی است که امکان انتقال سریع داده ها به و از این ابزارک را فراهم می نماید.

زیک درایو به عنوان قابی برای حافظه های اس اس دی عمل می نماید و با میزان جمع و جور خود به راحتی قابل حمل است. برای قرار دادن یا خارج کردن حافظه اس اس دی نیز نیازی به ابزاری خاص برای باز کردن زیک درایو نیست. این ابزارک از حافظه های اس اس دی NVMe و PCIe Gen4×4 پشتیبانی می نماید.

با افزودن حافظه اس اس دی، زیک درایو به سریع ترین سامانه ذخیره سازی دنیا تبدیل می گردد که امکان انتقال و دسترسی به داده ها با سرعت هایی خیره کننده را فراهم می نماید. سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب برابر با 3.8 گیگابایت بر ثانیه و 3.1 گیگابایت بر ثانیه بسیار بیشتر از نمونه های دیگر از جمله فناوری تاندربولت 3 است.

کسب این سرعت های رکوردشکن با استفاده از فناوری یو اس بی 4 زیک درایو ممکن می گردد که آن را به نخستین قاب اس اس دی مطابق با مشخصات USB-IF USB4 در دنیا تبدیل می نماید. از نظر تئوری، یک ترابایت داده می تواند در کمتر از 5 دقیقه منتقل گردد.

این سطح از انتقال داده اندازه قابل توجهی گرما فراوری می نماید، اما بدنه آلومینیومی زیک درایو به سرعت گرما را پخش نموده و دمای مطلوب برای عملکرد حافظه اس اس دی را حفظ می نماید. این قاب ابعادی برابر با 4.4 در 2.5 در 0.7 اینچ (11 در 6 در 1.7 سانتیمتر) و 245 گرم وزن دارد.

زیک درایو قابلیت اتصال به کامپیوتر های شخصی، کامپیوتر های مک، تبلت ها و حتی کنسول پلی استیشن 5 را دارد.

قیمت زیک درایو از 109 دلار شروع می گردد. قیمت این ابزارک همراه یک ا س اس دی یک ترابایتی برابر با 239 دلار و در گران ترین حالت با همراهی یک اس اس دی 4 ترابایتی برابر با 839 دلار است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2185

به "زیک درایو؛ نخستین و سریع ترین درایو اس اس دی بی USB 4 دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیک درایو؛ نخستین و سریع ترین درایو اس اس دی بی USB 4 دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید