سرمایه گذاری در بورس چقدر ریسک دارد؟

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران ، در مرداد سال جاری، شاخص کل از سطح حدود 2 میلیون و 80 هزار واحد به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد افت کرد و حالا دوباره به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد برگشته است.

سرمایه گذاری در بورس چقدر ریسک دارد؟

هرچند که بورس این هفته، شرایط دلچسبی برای سهامداران نداشت و در انتها معاملات این هفته بورس، شاخص کل با افتی حدود 4 درصد به سطح یک میلیون و 413 هزار واحد رسید اما به نظر می رسد که فعالان این بازار نگاه امیدوارانه ای به بورس دارند.

آنها معتقدند که سهامداران غیرحرفه ای در جریان ریزش شاخص، از بازار خارج شده اند و سهامداران حرفه ای نگاه کارشناسی به خرید و فروش هایشان دارند و همین مساله موجب می گردد که ریزش سنگین شاخص دیگر تکرار نگردد.

بخشی از نظرات این دسته از سهامداران را در ادامه می خوانید:

بورس دلالی نیست که خوشبختانه دلال ها با ریزش فراری شدن

دلالای دلار و طلا هستن که زالوهای اقتصادن و با ارجحیت دادن به سود شخصیشون به هر قیمتی ، راضین اقتصاد مملکتو به نابودی بکشن. سهامداران عزیز! اینو در نظر بگیرین که از 1200 رسیدیم به 1400 .افت 6.2 درصدی بعد از رشد 25 درصدی لازمه رشد مستمر بازاره.مطمئنا بازار سهام در میان مدت و دراز مدت بالاترین بازدهی رو به سهامدارن شکیبا خواهد داد و این بازدهی از سایر بازارها به مراتب بیشتر خواهد بود.

شاخص تا انتها سال از سقف قبلی عبور میکنه. دیگه ریزشی در کار نیست، اجازه ندید ازتون نوسان بگیرن، فقط نفروشید

سهام ارزنده بخرید و نگه دارید مطمئنا همه به سود میرسن

برخی فکر مینمایند وقتی میگند شکیبای کنید سهامداری کنید و برای بلند مدت بخرید و نگهداری یعنی هر سهمی بخرید خوبه!

ولی اینطور نیست سهم خوب و بنیادین باید انتخاب کنی و بخری که آینده بلند مدت خوبی داشته باشه اونم باید بموقع بخری نگهداری و موقع درست بفروشی و منظور از دید بلند مدت اینه که اسیر هیجان کوتاه مدت نشی که سهم خوبت رو بدموقع از روی هیجان منفی یک یا چند روزه و حتی ماهیانه بفروشی و هرروز هم نری قیمتش رو ببینی به خودت عذاب بدی

چرا نا امید چرا ترس مگر قبول ندارید که سهامتون ارزنده است. پس به جو سازی اهمیت ندهید مشکل اینجاست کسی سهام نخریده که از سود سهامش استفاده کنه بلکه همه به چشم سفته بازی میبیند میخواهند دلالی نمایند امروز بخرند فردا بفروشند و سود نمایند

قطعا با این عوامل موجود در بازار باید سبز وصعودی باشه اگر حقیقی تحت تاثیر حقوقی نره تو صف فروش

اینجا بورس ایران است نه بورس خارج!

برخی دیگر هم از دخالت های دولت در بورس شاکی هستند و معتقدند تا وقتی که مداخلات غیرکارشناسی در بورس وجود داشته باشد معامله در این بازار ریسک بزرگی دارد.

این ریسک سنگین ریزش شاخص را کدام بازار به جز بورس تحمل کرد؟

در این مملکت همه چیز حباب دارد. ما کلا همه چیز را بسیار گران تر از قیمت واقعی مصرف می کنیم و ان دلیلش تورم وحشتناک در این کشور است . قیمت خودرو و قیمت مسکن و قیمت زمین الان فوق رویایی است چرا باید قیمت مسکن در کشوری با زیر ساخت معمولی به قیمت مسکن در مدرن ترین و پر هزینه ترین شهرهای جهان باشد ؟ چرا یک خودرو بسیار معمولی باید اینقدر گران باشد ؟ ما کل اقتصادمان حباب تورمی دارد . بورس هم..

چرا فقط باید حباب بوس بترکه؟ چون دست فراوری و مردم عادی هست. وگرنه بورس طلا و دلار و خونه و خودرو چرا نترکید؟

تامین اقتصادی دولت از بورس یعنی صعود و رشد بورس . البته اگر برجامی اتفاق نیفتد! چون دولت بیخیال بورس می گردد

بازیگردان فقط تومنفی 5 خرید و تو مثبت 5 فروش اعمال میکنه فرایند باید طبیعی طی بشه. تحلیل تکنیکال برای بورس های خارجیه

این در شرایطی است که کارشناسان بازار سرمایه با اشاره به سابقه سال های گذشته بورس برای رکودزنی در بازدهی بازارها اعتقاد دارند که بازار سرمایه نه اینکه سودهای خیره نماینده اوایل سال و سال گذشته را بدهد اما در مجموع شرایط رو به رشدی دارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1377

به "سرمایه گذاری در بورس چقدر ریسک دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در بورس چقدر ریسک دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید