پایان اپل در iOS 15.4 قابلیت استفاده از Face ID با ماسک و عینک را فراهم کرد

به گزارش مجله پیکورو، اپل دو روز پیش، نسخه بتای iOS 15.4 را منتشر کرد که دارای یک ویژگی نو و مهم است؛ ویژگی که شاید کاربران آیفون و آیپد نزدیک به دو سال منتظر آن هستند.

پایان اپل در iOS 15.4 قابلیت استفاده از Face ID با ماسک و عینک را فراهم کرد

در iOS 15.4 امکان استفاده از سیستم تشخیص چهره Face ID با ماسک و عینک فراهم شده است. در این روش، دیگر احتیاجی به اپل واچ نیست و شما می توانید به طور مستقیم و بدون برداشتن ماسک، قفل صفحه آیفون را باز کنید.

اپل می گوید این ویژگی می تواند مشخصات منحصر به فرد اطراف چشم کاربر را تشخیص داده و از این اطلاعات برای احرازهویت استفاده کند. اگر در زمان راه اندازی سیستم فیس آی دی از ماسک استفاده نکردید؛ اکنون احتیاج دارید دوباره چهره خود را با Face ID اسکن کنید و پس از آن، آیفون می تواند حتی با چهره ماسک زده نیز شما را شناسایی و قفل صفحه را باز کند.

وقتی آیفون را به نسخه بتای iOS 15.4 می کنید؛ در اپلیکیشن Settings یک گزینه تازه Use Face ID with a Mask مشاهده می کنید که اجازه می دهد ویژگی تشخیص چهره با ماسک به وسیله Face ID را فعال یا غیر فعال کنید. بعلاوه، اپل یک ویژگی تازه دیگر به نام Add Glasses افزوده است که برای افزایش دقت فیس آی دی در زمانی است که همزمان ماسک و عینک زده اید.

اپل در اپلیکیشن Settings هشدار می دهد که سیستم Face ID در زمانی که فقط برای تشخیص چهره بدون ماسک و عینک تنظیم شده است؛ بیشترین دقت را داشته و دقیق ترین حالت است.

برای اینکه Face ID با ماسک کار کند؛ باید به دستگاه خود نگاه کنید تا قفل صفحه باز گردد و باید بدانید در هنگام استفاده از عینک آفتابی، همچنان کار نمی کند.

از دیگر ویژگی های تازه افزوده شده به سیستم عامل iOS 15.4 می توان به پرداخت های Apple Pay با استفاده از Face ID همراه با ماسک اشاره نمود. برخلاف ویژگی پیشین Apple Watch Face ID، با ویژگی Use Face ID with a Mask می توان برای ورود به برنامه ها و سیستم های پرداخت و دارای رمزعبور استفاده کرد.

به نظر می رسد ویژگی Face ID همراه با ماسک به آیفون های 12 و 13 احتیاج دارد؛ چون در حال حاضر، کاربران دارای آیفون های 11 به این ویژگی دسترسی ندارند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1971

به "پایان اپل در iOS 15.4 قابلیت استفاده از Face ID با ماسک و عینک را فراهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان اپل در iOS 15.4 قابلیت استفاده از Face ID با ماسک و عینک را فراهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید