زمان عطسه این کار مرگبار را انجام ندهید!

به گزارش مجله پیکورو، برخی افراد تصور می کنند در زمان حضور دیگران بهتر است به نشانه ادب و احترام عطسه خود را نگه دارند. امروزه متخصصین درباره این عمل به نظر مودبانه هشدارهایی می دهند.

زمان عطسه این کار مرگبار را انجام ندهید!

چرا عطسه کردن با قدرت بالا انجام می شود؟ تا به حال سعی کردید جلوی عطسه خود را بگیرید. می دانید خطر نگه داشتن عطسه برای بدن چیست! برای فهمیدن پاسخ این سوالات با مجله اینترنتی دلتا در این مطلب همراه باشید.

خطر نگه داشتن عطسه

بامراجعه یک بیمار 34 ساله با آسیب های شدید در ناحیه گلو به بیمارستان پزشکان ضرورت دیدن اهمیت نگه نداشتن عطسه را دوباره بازگو کنند. این فرد زمانی که در بیمارستان بستری شد دچار اختلالاتی در بلع و حتی صحبت کردن شده بود. با معاینه پزشکان تعیین شد آسیب شدیدی به گلوی این بیمار وارد شده است.

متخصصان گوش و حلق و بینی بیمارستان در گزارشی که منتشر کردند، هشدار دادند که تلاش برای نگه داشتن عطسه می تواند منجر به تجربه عوارض متعددی از جمله آنوریسم مغزی باشد.

نتایج جالب تحقیقات از فشاری که عطسه کردن ایجاد می کند

تمام فشاری که در هنگام عطسه کردن احساس می کنید از طریق دستگاه تنفسی تولید می شود. دستگاه تنفسی شامل حفره های بینی، سینوس ها، گلو و ریه ها است. فشار هنگام عطسه درون این اجزا و اندام ها ایجاد می شود.

در سال 2016 اندازه فشار وارد شده هنگام عطسه کردن اندازه گرفته شد. شرکت کننده مورد آزمایش یک زن بود. فشار وارده بر لوله هوایی این زن در هنگام عطسه کردن اندازه گرفته شد. نتایج بسیار جالب بود. فشاری که بر لوله هوایی این زن وارد شد چیزی حدود یک پوند روی یک اینچ مربع یا 1 psi بود. در صورتی که در حالت عادی زمانی که یک انسان در طی یک کار شدید عمل بازدم را انجام می دهد اندازه فشاری که بر لوله های هوایی او وارد می شود بسیار کمتر است. این فشار چیزی در حدود 0.03 psi است.

شاید جالب باشد بدانید نگه داشتن عطسه فشار درون سیستم تنفسی را 5 تا 24 بار بیش تر زمانی که عطسه می کنید افزایش می دهد.

آسیب هایی که نگه داشتن عطسه ایجاد می کند

طبق گفته متخصصین نگهداشتن فشار اضافی داخل بدن باعث ایجاد آسیب های بسیاری خواهد شد. برخی از این آسیب ها ممکن است بسیار جدی باشند. در ادامه به برخی از این آسیب ها اشاره می کنیم.

  • عفونت گوش میانی
  • سوراخ شدن پرده گوش
  • آنوریسم یا رگ برآمدگی
  • آسیب دیدن رگ های خونی در چشم ها، بینی یا پرده گوش
  • آسیب دیدن دیافراگم
  • شکستگی دنده
  • آسیب دیدن گلو

پیشنهاد مطالعه: مطلب با 5 ترفند از رانندگی در باران جان سالم به در ببرید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2154

به "زمان عطسه این کار مرگبار را انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان عطسه این کار مرگبار را انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید