رقابت دانش مغز آغاز شد، دانش آموزان به دنیای علوم شناختی گام می گذارند

به گزارش مجله پیکورو، هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی دانش مغز در زمینه علوم اعصاب نیمه دوم تیرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

رقابت دانش مغز آغاز شد، دانش آموزان به دنیای علوم شناختی گام می گذارند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم و فناوری های مغز، در همراهی و پیوند با فناوری های شناختی جزو مهم ترین و آینده سازترین حوزه های تحول ساز و اقتدارآفرینی جهان هستند. بر همین اساس، لازم است تا زمینه برای آشنایی و نقش آفرینی نیروی انسانی در این فناوری و دست یافتن به جایگاهی مطلوب در میان کشورها فراهم شود.

فراتر از سهم قابل توجه و خیره کننده علوم و فناوری های شناختی از اقصاد و آینده، توسعه مرزهای دانش برای ارائه خدمات و راهکارهای توسعه بخش سلامت و افزایش آگاهی از ابعاد و ویژگی های مختلف، عزم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی را برای آگاهی دانش آموزان به عنوان ظرفیت های بالقوه توسعه و آینده سازان این حوزه جزم کرد.

ترسیم آینده فناوری های شناختی به دست دانش آموزان

تا کنون 6 دوره پیروز از مسابقات دانش آموزی دانش مغز برگزار شده است و 18 تیرماه سال جاری، مرحله نخست از هفتمین دوره این رقابت ها در دو مرحله به صورت مجازی برگزار می شود.

در این مسابقه ها، هرساله دانش آموزان 13 تا 18 ساله مقطع متوسطه با یکدیگر به رقابت می پردازند و توانمندی هایشان را به اشتراک می گذارند. برگزیده نهایی مرحله دوم این رقابت ها قرار است پاییز سال جاری به همراه نفر اول ششمین دوره این مسابقات به مسابقه جهانی دانش مغز به آمریکا اعزام شود.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در 5 سال گذشته همواره در میان 5 کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و درپنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

در این رقابت ها به نفرات برترمرحله دوم آزمون دانش مغز علاوه بر اهدای لوح تقدیر ، جوایز غیر نقدی بین ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال تعلق می گیرد.

فرصتی برای رقابت و شناخت حوزه مغز

مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان برترین دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی انجام می شود، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.

انجمن علوم اعصاب ایران و گروه علمی سیناپس به عنوان متولیان برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران، با کمک وزارت آموزش و پرورش و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، هر ساله این مسابقات را طی دو مرحله در تمام استان های کشور برگزار می کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1666

به "رقابت دانش مغز آغاز شد، دانش آموزان به دنیای علوم شناختی گام می گذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت دانش مغز آغاز شد، دانش آموزان به دنیای علوم شناختی گام می گذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید