رخنه امنیتی جدید واتس اپ

به گزارش مجله پیکورو، یک رخنه امنیتی خطرناک در واتس اپ موجب می گردد که فرد مهاجم بتواند به تمامی پیغام های شخص دیگر دسترسی داشته باشد و سپس از حساب های کاربری اش برای دزدیدن مکالمات خصوصی با سایر افراد استفاده کند.

رخنه امنیتی جدید واتس اپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتنا،هکرها با استفاده از این روش می توانند خود را به جای یک دوست جا بزنند و به حساب کاربری قربانی دسترسی پیدا نمایند. اگر یک حساب کاربری در این روش از دست برود، هکر می تواند از آن برای حمله به سایر افراد استفاده نمایند. به این ترتیب افتادن در دام این حمله نه تنها به فرد بلکه به مخاطبان او نیز آسیب خواهد رساند.

در این روش هکر از یک راه قدرتمند ولی ساده برای دسترسی به حساب های کاربری متعدد استفاده می نماید. اما روش مبارزه با آن بسیار ساده است: زمانی که شخصی سعی می نماید به حساب کاربری واتس اپ شما وارد گردد، کد 6 رقمی ارسالی از سوی واتس اپ را به او ندهید و همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر از تشخیص هویت دوعاملی بهره ببرید.

این هک زمانی شروع می گردد که هکر بتواند به حساب کاربری شخصی دیگر که شما را در فهرست مخاطبان خود قرار گرفته است دسترسی پیدا کند. سپس هکر پیغام هایی را به شما ارسال می نماید که به نظر از جانب شخصی که حساب کاربری به او تعلق دارد آمده است و همه چیز کاملا طبیعی به نظر می رسد.

بااین حال شما به طور همزمان ممکن است پیغامی که حاوی کد 6 رقمی واتس اپ است را دریافت کنید. این امر زمانی اتفاق می افتد که هکر سعی می نمایند به صورت کاملا مخفیانه تمامی حساب های کاربری موجود در فهرست مخاطبان کاربر هک شده را به حساب تجاری واتس اپ تبدیل کند.

سپس هر دو بخش حمله به یکدیگر متصل می شوند: شخصی که وانمود می نماید که دوست شماست اعلام می نماید که کد 6 رقمی را اشتباهاً به حساب کاربری شما واریز نموده است و از شما می خواهد که کد را مجدداً برای او ارسال کنید. درصورتی که کد را برای او ارسال کنید، هک با موفقیت انجام می گردد و حساب کاربری تان در اختیار آن فرد درمی آید و به این ترتیب هکر می تواند از حساب کاربری شما برای اعمال همین روش روی فرد دیگر استفاده کند و این هک زنجیروار پیش می رود.

به این ترتیب آسان ترین راه برای جلوگیری از این هک زنجیره ای عدم ارسال کد 6 رقمی به هیچ فردی است. به یاد داشته باشید که این کد تنها مختص به شماست و به هیچ عنوان نباید آن را در اختیار هیچ فرد دیگری بگذارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1338

به "رخنه امنیتی جدید واتس اپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخنه امنیتی جدید واتس اپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید