دمشق: سازمان منع سلاح های شیمیایی به ابزاری برای اعمال فشار علیه سوریه تبدیل شده است

به گزارش مجله پیکورو، نماینده سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت که این سازمان به ابزاری برای تحت فشار قرار دادن سوریه و ایجاد اتهامات دروغین علیه آن تبدیل شده است.

دمشق: سازمان منع سلاح های شیمیایی به ابزاری برای اعمال فشار علیه سوریه تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کننده سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت که این سازمان به ابزاری برای تحت فشار قرار دادن سوریه و ایجاد اتهامات دروغین علیه آن تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، رانیا الرفاعی رئیس هیات سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت: سازوکارهای سازمان با اصول کار حرفه ای، اعتبار، بی طرفی و مفاد توافقنامه منع سلاح شیمیایی مغایرت دارد و این موضوع منجر به ظهور رسوایی هایی در برخی تحقیقات این سازمان شده است.

الرفاعی در نود و هفتمین جلسه شورای اجرایی سازمان منع سلاح شیمیایی که در حال حاضر در لاهه برگزار می شود ، اضافه نمود: تیم های این سازمان به دستگاه هایی تبدیل شده اند که گزارش های آماده شده ای را مطابق با میل و دستور کار کشورهایی که بر این سازمان حکومت می کنند، ارائه می دهند.

او اضافه نمود: هدف از این کار تیم های سازمان منع سلاح شیمیایی انتقال ادعاهای گروه های تروریستی به سازمان منع سلاح شیمیایی است تا آن را به نام اسناد قانونی، علمی و معتبر بین المللی ارائه دهند و از این طریق فشارهای بیش تری بر سوریه تحمیل کنند.

رئیس هیات سوریه در سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید کرد: سوریه به همه تعهدات خود مبنی بر الحاق به توافقنامه سال 2013 پایبند است آن هم در شرایطی که در جنگ با تروریست ها به سر می برد و کشورهایی شناخته شده هم در ریختن خون سوری ها شریک بودند، زیرا بیش از 400 هزار تروریست از بیش از 80 کشور جهان برای حمله به سوریه آموزش دیده و تامین مالی شدند.

الرفاعی گفت: این در حالی است که بزرگترین زرادخانه شیمیایی جهان متعلق به ایالات متحده از بین نرفته است و تهدیدی برای همه مردم و دولت های جهان و ابزاری برای تهدید صلح بین المللی و امنی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1693

به "دمشق: سازمان منع سلاح های شیمیایی به ابزاری برای اعمال فشار علیه سوریه تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: سازمان منع سلاح های شیمیایی به ابزاری برای اعمال فشار علیه سوریه تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید