درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی

به گزارش مجله پیکورو، آنچلوتی بعد از یک باخت بسیار سخت و سنگین مقابل رقیب دیرینه درس بزرگی به تک تک مربیان ایرانی داد که دنبال بهانه های واهی هستند.

درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی

به گزارش خبرنگاران، روزنامه خبر ورزشی نوشت: رفتار سرمربی باتجربه رئال را مقایسه کنید با رفتار بعضی از مربیان ایرانی که در مواقع شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان.

بارسلونا در استادیوم خانگی رئال مادرید چهار گل به این تیم زد و حداقل چهار گل هم نزد تا انتقام شکست های قبلی را از شاگردان آنچلوتی بگیرد. هواداران متعصب بارسلونا اصلا باور نمی کردند تیمشان با این بازی خوب و با نتیجه ای خیره کننده از سد رئال صدرنشین عبور کند ولی شاگردان ژاوی کاری کردند کارستان و تمام نظرها را به سوی خود جلب کردند. بعد از این بازی آنچلوتی بدون این که هیچ بهانه ای بیاورد، فقط گفت: مسئول این شکست من هستم ولی تقاضا می کنم از این باخت بحران نسازید؛ چرا که ما به روال طبیعی خود برخواهیم گشت.

این رفتار سرمربی باتجربه رئال را مقایسه کنید با رفتار بعضی از مربیان ایرانی که در مواقع شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان. مربیان ایرانی معمولا داور، فدراسیون، وزارت ورزش و سایر عوامل را مسبب باخت دانسته و هرگز هیچ تقصیری را متوجه خود نمی دانند؛ در حالی که آنچلوتی بعد از یک باخت بسیار سخت و سنگین مقابل رقیب دیرینه درس بزرگی به تک تک مربیان ایرانی داد که دنبال بهانه های واهی هستند.

مسلماً این مربی با تجربه ای که دارد می تواند دوباره رئال مادرید را تبدیل به همان تیم خوب و شکست ناپذیر کند. گام اول این است که یک مربی اشتباهات خود را بپذیرد که آنچلوتی پذیرفته و به همین علت امید زیادی وجود دارد تا دوباره تیمش را درست کند. بر خلاف مربیان ایرانی که همان گام اول را که پذیرش اشتباه و ضعف های خودشان باشد، برنمی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2019

به "درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی" امتیاز دهید

1 کاربر به "درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید