خبرنگاران 320 دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد نوسازی شد

به گزارش مجله پیکورو، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: طی یک سال گذشته 320 دستگاه تاکسی فرسوده در این کلانشهر نوسازی شده است.

خبرنگاران 320 دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد نوسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد محبی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سیصد و بیستمین تاکسی نوسازی شده در مشهد اضافه نمود: برای نوسازی این تعداد تاکسی 200 میلیارد ریال هزینه شده که 160 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی است و 14 درصد سود این تسهیلات از سوی شهرداری مشهد پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: کلانشهر مشهد اولین شهر در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده است و در کنار نوسازی تاکسی های فرسوده، ورود تاکسی های هیبریدی و برقی نیز در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته سهمیه خوبی از اتحادیه تاکسیرانی کشور و خودروسازان برای نوسازی تاکسی های فرسوده مشهد دریافت کردیم اما با توجه به شرایط اقتصادی، تامین اقتصادی برای خرید تاکسی از سوی تاکسیرانان سخت بود، لذا با تاکید شهردار و حمایت های شورای شهر تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی های فرسوده در نظر گرفته شد.

وی اضافه نمود: بر این اساس تسهیلات 500 میلیون ریالی با سود 18 درصد که 14 درصد آن از سوی شهرداری مشهد پرداخت می گردد، برای نوسازی تاکسی های فرسوده در نظر گرفته شد.

محبی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته، لایحه افزایش تسهیلات به شورای شهر ارائه و شورای شهر با افزایش تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده از 500 میلیون ریال به 700 میلیون ریال موافقت کرد.

وی گفت: با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده از تاکسیرانان می خواهیم از این فرصت برای نوسازی تاکسی های فرسوده خود استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی این شهر اضافه نمود: این مجموعه که امروز بهره برداری می گردد، دارای سالن ورزش های توپی و سالن ورزش های تشکی از جمله کشتی و سالن بدنسازی است.

وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی در چهار هزار و 300 متر مربع زمین و دو هزار و 350 متر مربع زیربنا، با هزینه بالغ بر 150 میلیارد ریال احداث شده است.

محبی گفت: علاوه بر تاکسیرانان، شهروندان نیز می توانند از امکانات این مجموعه ورزشی مجهز که در توس 39 واقع شده است، استفاده نمایند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: تحرک ایجاد شده در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک این شهر بی نظیر است.

مجتبی بهاروند اضافه نمود: اقدامات خوبی طی سه سال گذشته در حوزه توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطار شهری مشهد صورت گرفته و در این حوزه از سایر کلانشهرها جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: تا انتها سال جاری هر ماه شاهد افتتاح یا شروع به کار چندین پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

هم اکنون 12 هزارو 500 دستگاه تاکسی در کلانشهر مشهد تردد دارند.

این کلانشهر دارای حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1109

به "خبرنگاران 320 دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد نوسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 320 دستگاه تاکسی فرسوده در مشهد نوسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید