حمله سایبری به مجلس و کانال تلویزیونی در استرالیا

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارشی جدید حمله سایبری به اختلال در پخش زنده کانال تلویزیونی کانال 9 استرالیا منجر شده است. به طور همزمان حمله ای دیگر سبب شد سیستم ایمیل مجلس این کشور آفلاین گردد.

حمله سایبری به مجلس و کانال تلویزیونی در استرالیا

روز گذشته در نتیجه حمله سایبری به کانال تلویزیونی مذکور، برنامه خبری صبحگاهی و همچنین اخبار 5 عصر این شبکه پخش نشد. البته برنامه های آینده این شبکه تلویزیونی به طور نرمال پخش خواهد شد.

هنوز ماهیت این حمله معین نشده اما کانال 9 مشغول آنالیز است تا معین کند آیا حمله سایبری مذکور یک اقدام خرابکارانه از سوی کشوری خارجی است یا خیر.

از سوی دیگر اندرو هستی دستیار وزیر دفاع استرالیا به نشریه News.com.au اعلام نمود دولت مجبور شده برای محافظت از سیستم خود در برابر حمله سایبری به یک تهیه کننده سرویس، دسترسی به ایمیل های مجلس را قطع کند.

هستی در این باره گفت: این رویداد به ما یادآوری می نماید مردم استرالیا نمی توانند درباره امنیت سایبری خود مغرور باشند. امنیت سایبری یک کوشش و مسئولیتی دسته جمعی است. بسیار مهم است که کسب و کارها و سازمان های استرالیایی نسبت به این نوع تهدید هشیار باشند و گام های لازم برای تأمین حاکمیت دیجیتال را بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1536

به "حمله سایبری به مجلس و کانال تلویزیونی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به مجلس و کانال تلویزیونی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید