کوشش جنرال موتورز روی فراوری یک دستیار به سبک ChatGPT برای وسایل نقلیه

به گزارش مجله پیکورو، به نظر می رسد جنرال موتورز فکر می نماید شما به یک دستیار مجازی پرحرف در ماشینتان احتیاج دارید، دستیاری که مهارت های خود را چت جی پی تی OpenAI وام گرفته است. وبسایت Semafor گزارش داده است که این خودروساز در حال توسعه یک دستیار شخصی در خودرو است که از ابر آژور مایکروسافت استفاده می نماید و بر روی همان مدل های هوش مصنوعی ChatGPT ساخته شده است.

کوشش جنرال موتورز روی فراوری یک دستیار به سبک ChatGPT برای وسایل نقلیه

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش گیر، جنرال موتورز از دو سال پیش با مایکروسافت در زمینه فناوری خودروهای خودران همکاری می نماید، و در عین حال خود مایکروسافت میلیاردها دلار را به OpenAI تزریق نموده و در نهایت با محصولاتی مانند بینگ چت بهره برداری از مزایای آن را شروع نموده است.

اسکات میلر معاون رئیس جنرال موتورز می گوید: ChatGPT در همه چیز خواهد بود. جنرال موتورز در کوشش بوده است تا از تسلا در مسابقه بر سر ساخت یک سیستم دستیار راننده هوشمندتر پیشی بگیرد، اما به نظر می رسد که ChatGPT راه

جدیدی را باز نموده است که می تواند به طور معناداری شرکت تحت رهبری ایلان ماسک را به چالش بکشد.

در همین گزارش از یکی از سخنگویان جنرال موتورز اینگونه نقل قول شده است که: مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آینده شان با فناوری های نوین بسیار تواناتر و جدیدتر شده باشند. همانطور که گفته شد، این غول خودروسازی فقط قصد ندارد ChatGPT را به کنسول دیجیتال خودروهای خود بیاورد بلکه می خواهد با آن خودروهایش را متمایز کند.

آسان کردن رانندگی با هوش مصنوعی

با استفاده از دستیار هوشمند ChatGPT که در نرم افزار اطلاعات و تفریح خود خودرو گنجانده می گردد، رانندگان بسیار بیشتر از اینکه فقط از آن بخواهند آهنگی از اسپاتفای برایشان پخش کند دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، کاربران می توانند به سادگی از دستیار بخواهند که ویژگی های خودرو را برای آنها شرح دهد، به جای اینکه آنها را با حجم زیادی کتابچه راهنمای کاغذی یا فیلم های آموزشی خسته کننده درگیر کند.

در واقع، این دستیار می تواند کارهای بسیار هوشمندانه تری مانند زمانبندی جلسه شارژ یا مراجعه به تعمیرگاه را بر اساس تقویم موجود انجام دهد. این نوآوری بعلاوه برای سناریوهای اضطراری مفید خواهد بود. دستیار داخل خودرو با یاری ChatGPT حتی می تواند هدایت های گام به گام را در صورت روبرو شدن با مسائل سخت افزاری مانند نقص موتور یا لاستیک ارائه دهد.

این کار می تواند با علایم صوتی انجام گردد، یا اینکه دستیار صرفا ویدیوی پشتیبانی برند مربوطه را روی داشبورد دیجیتال بالا می برد. با این حال، تعیین نیست که جنرال موتورز دقیقا چه زمانی دستیار خودروی نسل بعدی خود را در عمل به نمایش خواهد گذاشت و مهمتر از آن، آیا آن را با سیستم های دستیار راننده خود یکپارچه سازی خواهد نمود یا خیر.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2203

به "کوشش جنرال موتورز روی فراوری یک دستیار به سبک ChatGPT برای وسایل نقلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش جنرال موتورز روی فراوری یک دستیار به سبک ChatGPT برای وسایل نقلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید