بانوان بسکتبال باویلچر در انتظار اعزام به تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو

به گزارش مجله پیکورو، نایب رییس بسکتبال باویلچر بانوان می گوید: هر چند تمام کارها برای اعزام تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان به تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو اجرا شده است، اما هنوز این اعزام در هاله ای از ابهام واقع شده است.

بانوان بسکتبال باویلچر در انتظار اعزام به تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

سوسن فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو آذرماه به میزبانی تایلند در دو بخش زنان و مردان برگزار می گردد که برای شرکت در این مسابقات تاکنون 3 مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و آخرین مرحله که وصل به اعزام است آبان ماه برگزار می گردد. در حال حاضر تمام کارها و برنامه ریزیها برای اعزام تیم بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا اجرا شده و ما امیدواریم این اعزام صورت بگیرد تا بانوان برای نخستین بار بتوانند در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شرکت نمایند.

وی با اشاره به همگروهی ایران با تیم های کامبوج، افغانستان، تایلند و هند در قهرمانی آسیا تایلند گفت: با توجه به این که بانوان بسکتبال باویلچر تا امروز امکان حضور در هیچ پارالمپیکی را نداشته اند، در صورت اعزام به تایلند شانس زیادی برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو خواهیم داشت. در قهرمانی آسیا تایلند 2 سهمیه بین تیم های اول و دوم توزیع می گردد که با میزبانی ژاپن این امیدواری وجود دارد که در صورت شکست استرالیا در این مسابقات یکی از سهمیه ها را به ایران اختصاص دهیم.

نایب رییس بسکتبال باویلچر بانوان افزود: اگرچه اردوی تیم بسکتبال باویلچر بانوان بعد از پاراآسیایی جاکارتا تعطیل بود و بانوان برای شرکت در قهرمانی آسیا سه اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشتند، اما سرعت پیشرفت آنها از نظر فنی راضی نماینده است و در صورت اعزام به تایلند امید زیادی به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو داریم.

فتحی پیرامون این پرسش که آیا مشکل ویلچر بازیکنان رفع شده است یا خیر؟ اظهار داشت: قرار بود در سومین اردوی آمادگی فدراسیون جانبازان و معلولان یکسری ویلچرهای مدرن و استاندارد در اختیار بانوان بسکتبالیست قرار دهد که البته هنوز عملیاتی نشده است. امیدوارم تا قبل از اعزام به تایلند مشکل ویلچر بازیکنان مرتفع گردد.

وی در خاتمه با اشاره به جوانگرایی تیم بسکتبال باویلچر بانوان گفت: بعد از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با اعمال یکسری تغییرات، سعی کردیم تیم جوان و قدرتمندی را برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 430

به "بانوان بسکتبال باویلچر در انتظار اعزام به تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان بسکتبال باویلچر در انتظار اعزام به تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید