انجام نیمی از بازسازی کامل گراند هتل قزوین

به گزارش مجله پیکورو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انجام نیمی از بازسازی کامل گراند هتل قزوین صورت پذیرفت.

انجام نیمی از بازسازی کامل گراند هتل قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

علیرضا خزائلی گفت: احیا، ساماندهی و بازسازی گراند هتل قزوین تقریبا به نیمه راه رسیده و دارای نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی است. وی اضافه نمود: استحکام بخشی سازه گراند هتل قزوین بعنوان یکی از مهمترین مراحل ساماندهی و بازسازی این بنای تاریخی به خاتمه رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه کار بازسازی و ساماندهی گراند هتل قزوین از سمت حیاط جنوبی و همچنین بخش های داخلی این بنا در دست انجام است، گفت: در آینده نه چندان دور، بازسازی و ساماندهی نمای این بنا از سمت خیابان پیغمبریه نیز شروع می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ساماندهی و بازسازی گراند هتل یکی از 2 طرح شاخص در دست اجرای شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران موسوم به سمگا بشمار می رود.

این مسئول گفت: اگرچه شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن کار ساماندهی و بازسازی این بنای تاریخی را کند کرد، اما با پیگیری های اجرا شده کارگاه ساختمانی این طرح تعطیل نشد و همچنان به کار مشغول است.

وی اظهار امیدواری کرد با تسریع در اجرای کارهای باقی مانده بتوان تا خاتمه سال 1400 شاهد خاتمه عملیات بازسازی و ساماندهی و احیا و باززنده سازی گراند هتل قزوین بود.

گراند هتل قزوین از بناهای تاریخی شهر قزوین و مربوط به دوره قاجاریه بشمار می رود که در سال 1384 با شماره 12899 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این بنا که از قدیمی ترین هتلهای ایران به سبک و سیاق هتلهای امروزی محسوب می گردد، به اعتقاد عده ای از کارشناسان یکی از نمادهای مدرن سازی ایران است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1094

به "انجام نیمی از بازسازی کامل گراند هتل قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام نیمی از بازسازی کامل گراند هتل قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید