تور فرانسه: از امروز؛ آغاز قدیمی ترین فستیوال دنیا در فرانسه

به گزارش مجله پیکورو، برگزاری کارناوال نیس امروز، فرانسه

در سرتاسر جهان کارناوال های مختلف و زیادی وجود دارد که در میان مردم آن کشور محبوبیت زیادی دارند و افراد زیادی را به خیابانهای شهر می کشاند اما برخی از این کارناوال ها محبوبیت جهانی دارند و جمعیت بزرگی را از سراسر جهان به خود جذب می نمایند. کاناوال نیس فرانسه یکی از این کارناوال هاست. با خبرنگاران همراه باشید و از این کارناوال هیجان انگیز و آداب و رسوم برگزاری آن بیشتر بدانید:

تور فرانسه: از امروز؛ آغاز قدیمی ترین فستیوال دنیا در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تاریخچه کارناوال نیس

تاریخچه برگزاری کارناوال نیس به سال 1294 برمی گردد و قدیمی ترین کارناوال جهان محسوب می گردد و تخمین زده شده که امروزه یک میلیون نفر از سراسر جهان به نیس می آیند تا این جشن بزرگ را از نزدیک ببینند. مراسم نیس هر ساله از 24 بهمن آغاز می گردد و تا 10 اسفند ادامه دارد.

در این کارناوال چه می گذرد؟

در این کارناوال شاد رسم است هر سال یک موضوع انتخاب گردد که حتی می تواند موضوعی سیاسی باشد و بر طبق آن مجسمه های غول پیکری ساخته شوند تا بتوانند در شهر با آنها رژه بفرایند و با اجرای موسیقی و حرکت دادن گل ها و شادی و هیجان همراهیش نمایند. به علت فضای شادی که دارد، نیس یکی از فستیوال های دوست داشتنی گردشگران هم هست.

در این کارناوال، مجسمه های بزرگی که از جنس کاغذ فشرده هستند را می رقصانند و با آنها رژه می فرایند. در این کارناوال مانند فستیوال ماردی گرا مردم ماسک هایی بر چهره می زنند اما مانند آن فستیوال یا فستیوال هایی که در ونیز برگزار می گردد، از الزامات نیست. ضمناً مانند جشن ماردی گرا احتیاج به پوشیدن لباس خاصی نیست و مردم سعی می نمایند شاد ترین لباس هایشان را در آن به تن نمایند. بر خلاف فستیوال های دیگر در جشن نیس، مردم به جای اینکه لباس عجیب و خاصی بپوشند، لباس های پر زرق و برق را بر تن مجسمه های غول پیکر می نمایند!

این مجسمه ها بر روی چرخ های بزرگی قرار داده می گردد و راه خود را از میان جمعیت باز می نماید و در میان مردم به نمایش گذاشته می گردد. روی دو طرقف این چرخ های سیار، افرادی قرار گرفته اند که شاخه گل های تازه را به طرف جمعیت پرتاپ می نمایند و تعداد این شاخه گل ها به 10000 تا می رسد.

اگر دوست داشته باشید و البته فرصت آن را داشته باشید می توانید به فرانسه سفر کنید و در این کارناوال شاد 2 هفته ای شرکت کنید در غیر اینصورت پیشنهاد می کنیم حتما اگر توانستید، بازدید از این کارناوال شاد را در برنامه های آینده تان قرار دهید.

اگر خواستید برترین مکان و برترین ویو را داشته باشید را در این کارناوال فانتزی مملو از عطر و رنگ داشته باشید، بلیط جایگاهی در ایستگاه ها یا قسمت های توقف اختصاصی در امتداد خیابان را خریداری کنید.

خیابان ها در طول این فستیوال شب و روز پر از جمعیت است و غرفه های برپاشده در آن، هدایا، کالاهای سوغات این شهر، عطر بنفشه، پارچه های به رنگ روشن و غذاهای مخصوص فرانسه را می فروشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1995

به "تور فرانسه: از امروز؛ آغاز قدیمی ترین فستیوال دنیا در فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور فرانسه: از امروز؛ آغاز قدیمی ترین فستیوال دنیا در فرانسه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: از امروز؛ آغاز قدیمی ترین فستیوال دنیا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید