از آخرین جزییات تغییر طرح ترافیک تهران چه خبر؟

به گزارش مجله پیکورو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه تغییرات در اجرای طرح ترافیک مرکز گفت: یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا خاتمه شهریور طرح اولیه ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه گردد. اگر این طرح تصویب گردد، از سال آینده اجرا خواهد شد.

از آخرین جزییات تغییر طرح ترافیک تهران چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری شهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهران، شرح داد: طرح ترافیکی که درحال اجراست نسبت به طرح های قدیمی، پیشرفته تر، عادلانه تر و هوشمندانه تر است، اما نواقصی دارد.

معاون شهردار تهران با این شرح که مبلغ دریافتی باید متناسب با مقدار عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می نماید، اضافه نمود: عوارض باید براساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بنابراین کوشش می گردد که این طرح به سمت پویاتر شدن عوارض حرکت کند. جریان ترافیکی در سطح شهر دائم درحال تغییر است. برای مثال باید عوارض در زمان و مکان هایی که ترافیک، شرایط بحرانی دارد، تغییر کند تا مردم تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت نمایند.

شفیعی با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، اضافه نمود: بعلاوه عوارض در روز های آلوده تر هوا باید نسبت به روز های عادی تغییر کند یا بالعکس. به هرحال یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا خاتمه شهریور طرح اولیه ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه گردد. اگر این طرح تصویب گردد، از سال آینده اجرا خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2101

به "از آخرین جزییات تغییر طرح ترافیک تهران چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آخرین جزییات تغییر طرح ترافیک تهران چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید