ابدالی: شرایط پیروز ناپایدار است، مشکل دستگاه دیالیز نداریم

به گزارش مجله پیکورو، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: هنوز شرایط پیروز ناپایدار است و هیچ اظهار نظر قطعی نمی توان کرد.

ابدالی: شرایط پیروز ناپایدار است، مشکل دستگاه دیالیز نداریم

غلامرضا ابدالی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین شرایط پیروز اظهار کرد: پیروز هنوز در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار گرفته است. هنوز تغییری در شرایط او ایجاد نشده است. دامپزشکان درحال کوشش برای مداوای او هستند تا ببینند می توان کلیه های او را به حالت اولیه برگرداند یا نه؟

وی اضافه کرد: هنوز شرایط پیروز ناپایدار است و هیچ اظهار نظر قطعی نمی توان کرد. اکنون یک تیم دامپزشکی درحال مداوای او هستند و امیدواریم نتیجه بگیریم.

ابدالی در واکنش به خبر منتشر شده مبنی دیالیز همیشگی پیروز شرح داد: این خبرها شایعه است. من در جریان مراحل مداوا و حال پیروز هستم. هرگونه اظهار نظر درست تنها منوط به گفته های تیم دامپزشکی او خواهد بود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست بعلاوه درپی خبر منتشر شده مبنی بر نبود دستگاه دیالیز برای پیروز توضیح داد: دستگاه دیالیز داریم به طوری که در کشور بسیاری از مراکز اعلام آمادگی برای یاری و در اختیار گذاشتن دستگاه نموده اند. بنا بر صلاحدید دامپزشکان این کار عصر روز گذشته (8 اسفند) انجام شد و امیدواریم نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد.

ابدالی در سرانجام درباره مشکل دفع پیروز گفت: اکنون دفع ادرار و مدفوع دارد و مسئله ای در این زمینه ندارد. تنها مشکل نارسایی کلیه است.

پیروز به همراه دو توله یوز دیگر 11 اردیبهشت ماه به روش سزارین از ایران - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران به دنیا آمد و تنها او زنده مانده است که در پارک پردیسان از او نگهداری می گردد. پنجشنبه شب (4 اسفندماه) بود که دستگاه گوارش پیروز دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (6 اسفند) دوباره به دلیل شرایط نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد. به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست پیروز از ابتدای تولد مسائل گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می نموده است. اکنون کمی شرایط او مشکل شده که باید ببینیم نتیجه چه خواهد شد؟

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2195

به "ابدالی: شرایط پیروز ناپایدار است، مشکل دستگاه دیالیز نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابدالی: شرایط پیروز ناپایدار است، مشکل دستگاه دیالیز نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید