آیا پیکسل 3a می تواند بخش موبایل گوگل را نجات دهد؟

به گزارش مجله پیکورو، بخش موبایل گوگل وضعیت خوبی ندارد زیرا آمار فروش پیکسل 3 قابل توجه نیست. اگرچه نسل سوم گوشی های پیکسل روی هم رفته از ویژگی های جذابی بهره می برند، ولی در برابر رقبای بسیار قدرتمند چندان به چشم نمی آیند. حالا سوالی که مطرح می گردد این است که آیا پیکسل 3a می تواند بخش موبایل گوگل را نجات دهد؟

آیا پیکسل 3a می تواند بخش موبایل گوگل را نجات دهد؟

گوشی عالی، فروش پایین

گوگل چند روز قبل رسما اعتراف کرد که فروش گوشی های پیکسل 3 پایین تر از حد انتظار بوده و این موضوع به شدت رقابت بر سر گوشی های پرچم دار نسبت داده شده است. یکی از انتقادهایی که در رابطه با این گوشی ها برای گوگل مطرح می گردد، روند افزایش قیمت گوشی های پیکسل است. گوشی های نکسوس هم در ابتدا با قیمت مناسبی روانه بازار شدند ولی کم کم قیمت آن ها افزایش پیدا کرد و در نهایت فراوری آن ها متوقف شد. در همین رابطه باید خاطرنشان کنیم که قیمت مدل پایه اولین گوشی پیکسل 649 دلار بود که حالا برای خرید مدل پایه پیکسل 3 باید 799 دلار بپردازید.

در این چند ساله، حتی نخستین گوشی پیکسل هم جدیدترین نسخه اندروید را دریافت نموده که چنین کاری خبر بسیار خوشایندی برای کاربران این گوشی ها محسوب می گردد اما همین رویکرد باعث می گردد که کاربران این گوشی ها انگیزه کمتری برای خرید مدل جدید داشته باشند.

پیکسل 3a می تواند اوضاع را تغییر دهد

طبق گزارش های منتشر شده، پیکسل 3a در کنفرانس Google I/O معرفی خواهد شد و گوگل امیدوار است که این گوشی توجه کاربران زیادی را جلب کند. در ارتباط با این گوشی تقریبا نکته ناگفته ای وجود ندارد و با خیال راحت می توانیم به بسیاری از معینه های آن اشاره کنیم. به عنوان مثال، ظاهرا قیمت مدل پایه پیکسل 3a فقط 399 دلار است و برای خرید مدل پایه پیکسل 3a ایکس ال باید مبلغ 479 دلار بپردازید. این یعنی گوشی های مذکور نصف دو مدل پیکسل 3 قیمت دارند.

البته، علی رغم شباهت ظاهری مدل های میان رده به مدل های پرچم دار، گوگل طبیعتا برای کاهش قیمت به ناچار معینه هایی را فدا نموده است. از بین این موارد، می توانیم به بهره گیری از تراشه ها و نمایشگرهای ضعیف تر اشاره کنیم. البته باید ببینیم که آیا این گوشی ها با وجود بهره گیری از سخت افزار ضعیف تر آیا می توانند برای اندروید تجربه نرم افزاری مناسبی را به ارمغان بیاورند یا نه. گرچه از آنجایی که گوگل در سال های اخیر کوشش نموده اندروید را طوری تغییر دهد که حتی در گوشی های میان رده و پایین رده به صورت روان اجرا گردد، مطمئنا این گوشی ها از این لحاظ مسئله ای نخواهند داشت.

البته گوگل اولین شرکتی نیست که نمونه ارزان تر پرچم داران خود را روانه بازار می نماید. به عنوان مثال می توانیم به سامسونگ اشاره کنیم که گلکسی اس 10 ای این شرکت نسبت به برادران خود ارزان تر است و در عوض از امکانات کمتری بهره می برد.

میزان فروش فقط به قیمت بستگی ندارد

یکی از سوالاتی که در خصوص عدم موفقیت گوشی های پیکسل مطرح می گردد، این است که شاید این موضوع به استراتژی گوگل ربط دارد و مشکل اصلی ویژگی ها و معینات این گوشی ها نیست. در این میان باید خاطرنشان کنیم که فروش اختصاصی گوشی های پیکسل در آمریکا به وسیله اپراتور مخابراتی Verizon باعث شده که پیکسل 3 از دسترس مشتریان بالقوه زیادی خارج گردد.

پیکسل مانند گوشی های نکسوس، قرار است که به عنوان یک نوع راهنمای عملی برای توسعه گوشی های اندرویدی در نظر گرفته شوند. نقش گوشی های نکسوس به عنوان مشوقی برای بهره گیری از نمایشگرهای اولد و خمیده، حذف درگاه کارت حافظه و بهره گیری از NFC را نمی توان کتمان کرد. اما در حال حاضر، شرکت ها توجه چندانی به گوشی های پیکسل نشان نمی دهند. اگرچه گوگل نقش مهمی در پیشرفت عکاسی محاسباتی داشته، اما شرکت های دیگر همچنان ترجیح می دهند که از دوربین های چندگانه استفاده نمایند و در کنار آن قابلیت های نرم افزاری هم برای افزایش امکانات دوربین ارائه می دهند.

در ابتدا، گوشی های پیکسل گجت های بسیار خاصی محسوب می شدند و به همین خاطر میزان فروش آن ها اهمیت چندانی نداشت. اما حالا، گوگل خواهان جدی دریافت این گوشی ها از طرف کاربران است و باید ببینیم که آیا گوشی 399 دلاری پیکسل 3a می تواند توجه کاربران زیادی را جلب کند یا اینکه در نهایت معین می گردد مسائل مربوطه عمیق تر از بحث قیمت گذاری است.

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 199

به "آیا پیکسل 3a می تواند بخش موبایل گوگل را نجات دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیکسل 3a می تواند بخش موبایل گوگل را نجات دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید