آتش نشانانِ مارگیر!

به گزارش مجله پیکورو، در پی بارش های فصلی در تایلند که مار ها را از مخفیگاه هایشان بیرون کشانده، هزاران مار به خانه های مردم حمله کرده اند.

آتش نشانانِ مارگیر!

به گزارش خبرنگاران، الجزیره نوشت: با بارش های اخیر فصلی در تایلند، مراکز مدیریت حوادث در بانکوک هر 15 دقیقه یک تماس درخواست کمک دریافت می کنند که آن ها را از پای درآورده است.

بارش های شدید و جاری شدن سیل در تایلند موجب بروز بحران دیگری در این کشور شده است: هزاران مار مجبور به خروج از مخفیگاه هایشان شده اند و به خانه های مردم حمله می کنند.

این آتش نشانان شلنگ آتش نشانی با خود نمی برند. آن ها این روز ها به تهدید دیگری عادت کرده اند. آن ها حالا مارگیر شده اند و در پی یک شکارچی مرغ و خروس هستند که در صحنه جرم مشغول هضم غذایش است.

در ایستگاه آتش نشانی دو اتاق مملو از این مهاجمان شده است. جایشان تنگ است، اما دست کم به آن ها غذا می دهند.

مراکز مدیریت حوادث در سراسر بانکوک اکنون سالانه 60 هزار تماس در ارتباط با مار ها دریافت می کنند که دو برابر تماس ها در پنج سال پیش است.

پینیو پوکپینیو، آتش نشان و مارگیر گفت: اینکه اکنون مار های بیشتر در خانه ها پیدا می کنیم به دلیل توسعه روزافزون منطقه ها شهری است. آن ها (مارها) چاره دیگری ندارند، چون زیستگاه طبیعی شان از بین رفته است.

اما مکانی در مرکز شهر وجود دارد که از این مار ها در آن استقبال می شود. اینجا یکی از معدود مکان ها در جهان است که (برای تولید پادزهر) زهر مار را می گیرند. اینجا مرکز اصلی تولید پادزهر موسوم به مزرعه مار های صلیب سرخ است. آن ها برای آموزش عموم استخراج زهر از مار را به نمایش می گذارند. با اینکه این مرکز پادزهر کافی برای بیشتر کشور های جنوب شرق آسیا تولید می کند، بخش هایی از جهان هستند که تامین پادزهر برایشان به شدت کم است.

پانیتی لائونگبود، از مرکز تولید پادزهر صلیب سرخ گفت: در آفریقای جنوبی و هند پادزهر کافی تولید نمی شود، چون آن ها تولیدکننده رسمی پادزهر ندارند و شرکت های بزرگ تولید را متوقف کرده اند، چون سود نمی کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2118

به "آتش نشانانِ مارگیر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش نشانانِ مارگیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید