گیاهی که ریزش مو را متوقف می نماید

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران:عصاره مورد که از برگ، ریشه و میوه آن تهیه می گردد برای رشد مو اثربخش است.

گیاهی که ریزش مو را متوقف می نماید

به گزارش خبرنگاران، یک پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به این که مورد را با نام هایی چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام و هبولاس می شناسند، گفت: طبیعت این گیاه معتدل و یا مرکب القوی و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال های ایجادشده روی ساقه است.

حسینی با اشاره به اینکه مورد برای ناراحتی های مغزی به ویژه صرع کاربرد دارد، اضافه نمود: از رایحه و عطر آن در سس ها و شربت ها استفاده می گردد و از گل های آن در بعضی کشورها به صورت سالاد استفاده می گردد و برگ های آن مقوی، معطر و ضد خونریزی است.

وی گفت: برگ و گل مورد خاصیت ضدباکتری و آنتی بیوتیک دارد و در درمان عفونت های ادراری و مسائل گوارشی اثربخش است، در درمان برونشیت و سینوزیت از آن استفاده می گردد و به صورت موضعی در بیماری بواسیر کاربرد دارد.

حسینی گفت: میوه این گیاه خاصیت ضد نفخ دارد و قندِ خون را کاهش می دهد و برای درمان پیوره مفید است.

این پژوهشگر درباره اندازه مصرف این گیاه گفت: استفاده از اسانس آن به اندازه 1 تا 2 قطره و 3 نوبت در روز صورت می گیرد که پس از رقیق شدن قابل خوردن است.

برای تهیه دمکرده از 1 تا 2 گرم برگ خشک گیاه در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه و از این دمکرده دو بار در روز استفاده می گردد.

وی بعلاوه یادآور شد: زنان باردار نباید از آن استفاده نمایند و مصرف بیش ازحد مجاز (بیش از 10 گرم) باعث مسمومیت می گردد.

منبع: رکنا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1785

به "گیاهی که ریزش مو را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی که ریزش مو را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید