کاربردهای سامانه سلام تشریح شد

به گزارش مجله پیکورو، تهران (پانا) - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت سامانه سلام برای پایش کیفیت اینترنت و نظارت بر آن، از طریق مردم است. کاربران می توانند با استفاده از این اپلیکیشن، اطلاعات مفیدی در جهت بهبود کیفیت خدمات اینترنت را در اختیار سازمان تنظیم مقررات قرار دهند.

کاربردهای سامانه سلام تشریح شد

به گزارش ایرنا، در مراسم رونمایی از سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی (سلام)، صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات، نظارت بر ابعاد مختلف ارائه سرویس از طریق اپراتورها است.

وی تاکید کرد: بحث هایی مانند کیفیت و پوشش جزو الزاماتی است که ما باید بر آن ها نظارت داشته باشیم تا مردم خدمات مناسبی را دریافت کنند. برای پایش کیفیت و این که خدماتی که به دست مردم می رسد مناسب است یا نه، طبیعتا ابزارهای مختلفی را در این سال ها به کار گرفت.

عباسی تاکید کرد: برخی اوقات برای نظارت بر این خدمات، به صورت میدانی میزان گیری های کیفی را انجام می دهند. با راه اندازی سامانه ها کار نظارت کمی آسانتر از گذشته شد و اکنون به مرحله ای رسیدیم که فکر می کنیم می توانیم از نظارت مردمی نیز استفاده کنیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: سامانه سلام که به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد امکانی را فراهم می کند تا کاربران اینترنت بتوانند خدمات را رصد کرده و درباره مسائل احتمالی اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان تنظیم گفت: هر فردی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده می کند، می تواند در صورت تمایل اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد تا نظارت مان بر روی خدمات کامل تر شود.

وی تاکید کرد: توسعه این سامانه از چند ماه قبل در سازمان تنظیم مقررات آغاز و امروز تکمیل شده و آماده بهره برداری است. این اپلیکیشن از شنبه 23 بهمن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. هر چقدر از این اپلیکیشن بیشتر استفاده شود اطلاعات بیشتری به ما خواهد داد. زمانی که اطلاعات کامل باشد، تسلط مان بر شبکه های موجود بیشتر می شود و می توانیم با تلاش کیفیت اینترنت را افزایش دهیم.

عباسی خاطرنشان کرد: اکنون ما در هر جایی که حضور پیدا می کنیم درباره اینترنت ازما سوال می پرسند و این به دلیل گستردگی اینترنت در کشور ما است. گستردگی جغرافیای تحت پوشش اینترنت، ممکن است مسائلی را رقم بزند. تلاش ما این است که تا جای ممکن این اشکالات را رفع کنیم و کیفیت شبکه را ارتقا بدهیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر بحث نظارتی این سامانه، تلاش ما این بود که خدمات مختلفی که سازمان تنظیم مقررات ارائه می دهد را در قالب یک پنجره واحد در دسترس مردم قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی سلام (سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی) با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی می شود. این سامانه مانند یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار می دهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام، افزایش دسترسـی و نظارت مردم به خدمات باکیفیت ارتباطی است که بر اساس اطلاعات دریافتی، (ضمن رعایت حریم خصوصی کاربران) به پایداری بیشتر بازار این خدمات کمک می کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1975

به "کاربردهای سامانه سلام تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای سامانه سلام تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید