چطور برای سفر چمدان ببندیم؟

به گزارش مجله پیکورو، یکی از مصائب هر سفری بستن چمدان است. اینکه چطور باید چمدان ببندیم که همه وسایل ضروری در آن جای بگیرد و بدانیم هر وسیله را کجا گذاشته ایم و موقع احتیاج به یک چیز مجبور نباشیم همه چمدان را زیر و رو کنیم، اصلی ترین نکته در بستن چمدان چه برای مسافرتی چند روزه و چه مسافرت های طولانی است. گاه به خود می آییم و می بینیم ساعت ها و روزها مشغول بستن چمدان برای سفری دو روزه ایم و باز سفر چیزی کم دارد. اما شاید بر طبق فرمول زیر بشود چمدانی درخور برای سفر بست.

چطور برای سفر چمدان ببندیم؟

1- وسایل مورد احتیاج سفر را یکجا جمع کنید: چیزهایی که ضروری است همراهتان باشد را روی تخت یا پوشه اتاق جمع کنید تا سردرگم نشوید و چیزی را از قلم نیندازید. از کفش و لباس گرفته تا لباس زیر، شانه یا وسایل حمام. ولی بهتان توصیه می کنیم فکر برداشتن سشوار و اتو را از سرتان بیرون کنید دیگر بیشتر هتل ها و مسافرخانه ها اتو و سشوار دارند و بردنشان فقط بار اضافه ایست. یادتان نرود که از حداقل جا باید استفاده حداکثری کنید.

2- لباس ها را لوله کنید: با دیدن چمدانی کوچک در مقایسه با آن همه وسیله ای که می خواهید با خود ببرید شاید در قدم اول ترس برتان دارد. نکته اول غلبه بر ترس هم این است که فکر تا کردن لباس ها را از ذهن تان دور کنید. تا کردن لباس ها، خود، جای زیادی می گیرد و به زحمتش هم نمی ارزد. لوله کردن لباس ها بهترین گزینه است. هم کمتر چروک می گردد و هم جای کمتری می گیرد. شلوارها را از کمر به پایین لوله کنید و آستین های تی شرت را به عقب و به سمت خودتان برگردانید به طوری که یک مستطیل درست گردد و آنوقت دست به کار لوله کردن شوید.

3- لباس های رسمی را کف چمدان قرار بدهید: به طوری که اول و آخر آنها یعنی آستین ها و پاچه های شلوار از چمدان بیرون بماند. نگران نباشید به وقتش به شرایط آنها نیز رسیدگی می گردد!

4- از کیسه های پلاستیکی، زیپ کیپ بهره ببرید: زیب کیپ بهترین انتخاب برای قرار دادن وسایل است. می توانید کفش های کثیف، لباس زیر، شامپو و وسایل بهداشتی را درآنها بگذارید، اینطوری نه خراب می شوند نه به خاطر کوچک بودن شان در بین آن همه وسیله گم، تازه اگر هم مجبور به باز کردن چمدانتان در بین راه شدید بیرون نمی ریزند و کثیف نمی شوند. نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که بهتر است شامپو یا حتی کرم در ظرف های کوچکتری ریخته گردد تا جای کمتری را اشغال نمایند.

5- لباس ها را از کلفت به نازک داخل چمدان بچینید: وقتی همه چیز آماده شد و در کیسه های پلاستیکی نهاده شد نوبت به چیدن می رسد. کفش ها را که در کیسه پلاستیکی گذاشته اید در کنار چمدان بگذارید، می توانید جوراب ها را لوله کنید و در آنها قرار دهید. بعد لباس های لوله شده را روی کفش ها بچینید. ابتدا باید شلوارها و لباس های کلفت را که قبلا لوله شده گذاشت و بعد به لباس های نازک رسید. گذاشتن لباس ها و وسایل سنگین کف چمدان، باعث می گردد تعادل برقرار گردد و حمل چمدان آسان تر باشد. دقت کنید که لباس ها باید طوری کنار هم قرار بگیرند که به هم بچسبند و فضای خالی در بین شان نباشد.

6- کتاب ها را روی لباس های لوله شده بگذارید:خیلی ها دوست دارند در سفر چندتایی کتاب هم همراه خود ببرند تا در وقت های بیکاری، فراغت از گشت و گذار یا خواب نگاهی هم به آنها بیندازند. اگر می خواهید کتابی همراهتان ببرید الان وقتش است. کتاب هایتان را روی لباس های لوله شده بگذارید، به طوری که کج و معوج نشوند و آسیبی نبینند.

7- وسایل دم دستی را آخر از همه قرار دهید: وسایل سبک و آنهایی که ضروری و دم دستی هستند باید در آخرین مرحله و روی همه لباس ها قرار گیرند. این وسایل شامل لوازم آرایشی، شانه و کیف دستی است که احتمال سروکار داشتن با آنها در طول سفر زیاد است. در آخر هم ابتدا و انتهای لباس هایی که بیرون گذاشته بودید را با دقت، مرتب و منظم روی لباس های رویی قرار بدهید.

همه چیز همین قدر ساده و راحت پیش می رود، چمدان سنگین نمی گردد جوری که با خطر کنده شدن دسته آن در طول راه روبرو شوید، به کمرتان فشار نمی آید و همه چیز در جای خود نهاده شده است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 945

به "چطور برای سفر چمدان ببندیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای سفر چمدان ببندیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید