چرا کوکاکولا نمی خواهد به شما بگوید در آن طعم های عجیب و غریب چیست؟

به گزارش مجله پیکورو، معروف است که کوکاکولا دستور پخت کوکا را به شما نمی گوید. در چند ماه گذشته، کوکاکولا تعدادی از محصولات را عرضه نموده است: کوکاکولا استارلایت، بایت و دریم ورلد. با این وجود، برای هر یک از طعم ها شرکت سازنده کوکاکولا توصیف های مفهومی از یک تجربه را ارائه می دهد و نه جزئیات ساخت آن. برای کوکا، رمز و راز مسئله ای مهم محسوب می گردد.

چرا کوکاکولا نمی خواهد به شما بگوید در آن طعم های عجیب و غریب چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، سلمان کاریاگا رئیس بخش جهانی علامت تجاری کوکاکولا که نوشیدنی های کوکاکولا را شامل می گردد، اما دیگر محصولات کوکاکولا مانند فانتا، اسپرایت یا سایر محصولات را شامل نمی گردد می گوید:ما در حال تعامل با مردم هستیم. آنان در حال تعامل با ما هستند و سعی می نمایند حدس بزنند چه چیزی در آن وجود دارد.

صحبت کردن با مردم یک استراتژی بازاریابی مهم برای کوکاکولا است به خصوص اگر بتواند علاقه مصرف نمایندگان جوان را برانگیزد. به تازگی کوکاکولا در کوشش بوده تا مصرف نمایندگان را به بحث در خصوص محصولات خود تشویق کند. برای مثال، هنگامی که این شرکت از دستور العمل تازه Coke Zero رونمایی کرد مشتریان را تشویق کرد تا تصمیم بگیرند که آیا این برترین کوکای فراوری شده تا به امروز بوده است یا خیر. مصاحبه ها پیرامون طعم های محصول برند ها را جلوی چشم مصرف نمایندگان قرار می دهد.

علاوه بر این، این محصولات تنها دارای طعم های کوکاکولا نیستند. هر یک با یک تجربه آنلاین اختصاصی همراه هستند. این مدل های مختلف نوشابه طراحی شده اند تا توجه یک جمعیت را به خود جلب نمایند: نسل Z (اصطلاحی برای اولین نسل اجتماعی که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری های دیجیتال قابل حمل رشد نموده است؛ م.)

پشمک، بستنی با روکش یخی (آلاسکا) یا آدامس؟

کوکاکولا به جای طعم سنتی مانند وانیل یا گیلاس هر محصول را با توضیحات مبهم خود ارائه کرد و به هواداران اجازه داد تا جای خالی را پر نمایند. این شرکت استارلایت را با عنوان یادآور تماشای ستارگان در اطراف آتش و هم چنین احساس خنکی که حس یک سفر سرد به فضا را تداعی می نماید توصیف کرد.

کوکاکولا محصول خود با نام بایت را زاده شده در متاورس معرفی کرد و از مشتریان دعوت نمود تا با نوشیدن آن به کاوش مزه پیکسل ها بپردازند. کوکاکولا از محصول دریم ورلد خود به عنوان نوشابه ای که مفهومی تر است یاد کرد و به مصرف نمایندگان وعده داد که هم اکنون طعم آشنای کوکاکولا را با طعمی شگفت انگیز و غیرمنتظره از دنیای رویایی تجربه می نمایند.

نظر و حدس های کاربران در رسانه های اجتماعی به خصوص یوتیوب درباره طعم انواع مختلف محصولات کوکاکولا جالب بود. بعضی می گفتند استار لایت مزه ای شبیه پشمک، کیک قیفی یا کوکی اسمورز شکلاتی را دارد. پس از امتحان کردن بایت عده ای می گفتند مزه ای شبیه بلوبری یا گریپ فروت را دارد. افرادی که دریم ورلد را نوشیدند می گفتند طعم انبه، هلو یا پرتقال یا شاید شربت برطرف سرفه را دارد!

بعضی از برند ها طعم های اسرارآمیزی را عرضه می نمایند، اما به مشتریان خود که به درستی حدس می زنند و طعم واقعی را فاش می سازند جایزه می دهند. برای مثال، مانتن دوو نوشابه ای گازکربنیک دار و محصول شرکت شرکت پپسی کو می باشد گفت که در نهایت به مشتریان می گوید که طعم مخفی محصول وودو VooDew آن شرکت چیست. طعم های فانتا کوکاکولا نیز رونمایی خواهد شد. با این وجود، کاریاگا می گوید طعم های بایت، استارلایت و دریم ورلد به عنوان راز باقی خواهند اند. او می گوید:به نوعی این مانند فرمول مخفی ما است.

هدف قرار دادن نسل Z

کوکاکولا آمار فروش این محصولات را به اشتراک نمی گذارد. کاریاگا می گوید از نتایج فروش تا به امروز راضی بوده است. او می گوید کوشش هایی مانند طعم های مرموز به رشد فروش نوشیدنی های کوکاکولا یاری نموده اند. علامت تجاری کوکا در سه ماهه دوم سال 7 درصد رشد نموده است.

او می افزاید: این نوشیدنی ها به ترتیب با موضوعات گسترده تر فضا، محاسبات و رویا ها سازگار شدند، اما خود طعم ها چندان مهم نیستند. نه واقعا خیلی به طعم و مزه محصول مربوط نمی گردد بلکه واقعا به تجربیاتی مربوط می گردد که ما ایجاد می کنیم. این تجربیات اغلب مجازی هستند و قصد جذب مخاطبان جوان تری را دارند که زمان زیادی را به صورت آنلاین و در فضای مجازی می گذرانند.

هر یک از طعم ها با زمان محدود در میان انبوهی از تجربیات دیجیتالی عرضه شد. برای مثال، استارلایت می تواند یک کد QR را ارائه دهد که به مشتریان امکان دسترسی به کنسرت هولوگرافیک برگزار شده به وسیله آوامکس را می دهد. بایت در بازی فورتنایت راه اندازی شد و مشتریان دریم ورلد می توانستند کالا های مجازی را برای آواتار های آنلاین خود خریداری نمایند.

با این وجود، نکته مهم آن است که هر محصول کوکاکولا طعمی شبیه کوکاکولا دارد. کاریاگا می گوید:بدون شک این محصول کوکاکولا است. تیم تحقیق و توسعه کار بزرگی برای توسعه این طعم های تازه که مبتنی بر کوکاکولا هستند انجام می دهد، اما پس از آن ما کمی با طعم بازی می کنیم.

با این وجود، منتقدان می گویند توسعه طعم های تازه کوکاکولا در صورتی که از طعم اصلی دور شوند می تواند خطرناک باشد. در نتیجه کوکا باید بسیار مراقب باشد. آنان معتقدند دوام این برند به طعم منحصر به فرد کوکاکولا بستگی دارد و کوکاکولا میخواهد اطمینان حاصل کند که این پیغام طولانی مدت را تضعیف نمی نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2116

به "چرا کوکاکولا نمی خواهد به شما بگوید در آن طعم های عجیب و غریب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کوکاکولا نمی خواهد به شما بگوید در آن طعم های عجیب و غریب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید