پل شکسته اسدآباد همدان مرمت اضطراری می گردد

به گزارش مجله پیکورو، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: مرمت اثر تاریخی پل شکسته اسدآباد به اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال احتیاج دارد.

پل شکسته اسدآباد همدان مرمت اضطراری می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، کامران اکبری شایگان، با اعلام این خبر اظهار کرد: سال جاری پس از تخصیص اعتبارات، مرمت این اثر تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت که در این مرمت ابتدا بندکشی سپس بسترسازی پل و در آخر مرمت و بازسازی موج شکن های پل و پایه های اصلی انجام خواهد شد.

او با بیان این که در حال حاضر مرمت اضطراری اثر در دست اجراست، اضافه نمود: ماه گذشته بر اثر عبور کمباین کشاورزان محلی از پل، کمباین به گوشه پل گیر نموده و قسمتی از اثر تخریب شده که فعلا در حال مرمت آن هستیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه اثر تاریخی پل شکسته واقع در روستای خسروآباد مربوط به دوره صفویه است، توضیح داد: این اثر تاریخی به شماره 1875 در تاریخ 21 اردیبهشت سال 76 ثبت فهرست آثار ملی کشور شده است و هر ساله این اثر تاریخی در راستا کربلا مورد بازدید بسیاری از مسافران قرار می گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد در خاتمه یادآور شد: شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی و فرهنگی است و از این تعداد اثر تاریخی و فرهنگی 58 اثر جزء آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 483

به "پل شکسته اسدآباد همدان مرمت اضطراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل شکسته اسدآباد همدان مرمت اضطراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید