همه چیز درباره فستیوال آب تایلند

به گزارش مجله پیکورو، فستیوال سونگکران که معروف به فستیوال آب تایلند است; هرساله موقع آغاز سال جدید در تایلند برگزار می گردد. نام دیگر این جشن, نبرد آب ها است که بزرگترین و هیجانی ترین جنگ آب ها در جهان است. فستیوال آب تایلند یکی از محبوب ترین جشنواره های جهان دربین مردم است که علاوه بر مردم خود تایلند از دیگر کشور ها به این فستیوال می آیند و لحظات خوبی را سپری می نمایند.

همه چیز درباره فستیوال آب تایلند

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

جالب است بدانید که برای شرکت کردن و تماشای این فستیوال دنیای باید خودتان را برای خیس شدن آماده کنید و خودتان حواستان به گوشی و مدارک تان باشد و یا آن ها را قبل ازورد در هتل یا خانه بگذارید تا در جشن آب, خیس نشوند. این جشنواره جذاب آب تایلند به مدت 3 روز در گرم ترین روزهای سال در ماه آپریل برگزار می گردد.

فستیوال آب تایلند

مردم تایلند براین باورند که در جشن آب همه چی پاک می گردد و تازه می گردد . برای همین در روزهای برگزاری جشنواره آب, خانه های خود را تمیز می نمایند و مجسمه های بودای خود را به خیابان ها می آورند و طی مراسمات خاصی ان ها را پاک می نمایند. تایلندی ها طبق سنت قیمی خود برای احترام, برروی دستان افراد مسن آب می ریزند.

سنت قدیمی تایلندی ها این است که در روز فستویال آب تایلند, مردم با سطل یا تفنگ اب پاش برروی هم آب می پاشند و براین باورند که آب خوش یمنی برای ان ها می آورد و تمام بدی ها را از بین می برد و برخی از آن ها برای هیجان بیشتر داخل اب های خود یخ می اندازند تا هیجان بیشتری داشته باشد.

زمان برگزاری جشنواره جذاب آب تایلند

فستیوال آب تایلند درگذشته براساس تقویم قمری انتخاب و برگزار می شد . ولی امروزه یک زمان معین برای جشنواره معین شده است که جشن آب تایلند از روز 13 ماه آپریل تا روز 15 ام آپریل برگزار می گردد .

بهتراست بدانید که این 3روز معین شده مدت زمان رسمی جشنواره است ولی در برخی شهرهای گردشگری مثل چیانگ مای و پوکت به مدت 6 روز این جشن جذاب هیجانی را برگزار می نمایند و به مدت 6 روز بدون فکر کرن به کارو دغدغه های زندگی فقط شادی می نمایند و لحظات خوبی را سپری می نمایند.

جالب است بدانید که برخی از اهالی مردم تایلند این جشنواره را یک روز زودتر برگزار می نمایند تا هیجان بیشتری داشته باشد. پس حواستان به مدارک و گوشی خود باشد که در مدت زمان جشنواره آسیبی به آن ها نرسد.

مکان برگزاری فستیوال آب تایلند

مکان قدیمی و اصلی برگزاری جشن در چیانگ مای یکی از شهرهای قدیمی تایلند است ولی امروزه در شهرهای دیگر تایلند مانند پوکت, بانکوک و دیگر شهرهای گردشگری تایلند, این جشن جذاب وهیجانی برگزار می گردد. جالب است بدانید که در شهرهای کوچک تایلند نیزجشن برگزار می گیرند ولی مردمان آن شهر ها بیشتر به رسم و رسومات سنتی خود می پردازند تا آب بازی. اگر شما مایل هستید بیشتر با سنت ها و آیین آن ها آشنا شوید شهر آیسال در شمال شرقی تایلند یکی از گزینه های مناسب برای سفر است. بهتر است بدانید که جشنواره جذاب آب تایلند بخاطر محبوبیت زیاد دربین مردم دنیا در دیگر کشور های آسیایی مانند بورما, کامبوج, لائوس و نواحی شرقی آسیا برگزار می گردد.

3نکته مهم برای حظور در فستیوال آب تایلند

  • به راهب ها, خانم های باردار و بچه ها آب نپاشید.
  • به هیچ وجه لباس هایتان را از تن خارج نکنید.
  • بعد ازغروب آفتاب به کسی آب نپاشید.

چند نکته طلایی دیگر در خصوص برگزاری جشنواره جذاب آب تایلند

  • وسایل مهم مانند گوشی و مدارک تان را به بیرون از خانه یا هتل نبرید تا از خیس شدن در امان بمانند.
  • درروزهای برگزاری جشنواره حتی ممکن است خدمه های هتل نیز به شما آب بپاشند پس حواستان باشد.
  • به هیچ وجه کفش های خود را از پا خارج نکنید چون احتمال وجود شیشه خورده بطری های آب زیاداست و ممکن است به شما آسیب بزند.
  • در روز جشن, حق آب پاشیدن به پادشاه, راهب ها, بانوان برادار و بچه ها را ندارید.
  • محل های نزدیک به برگزاری جشنواره سریع پر از جمعیت می گردد پس بهتر است صبح زود برای خود مکان مناسبی برای تماشای جشنواره انتخاب کنید.
  • بهتر است در روز های جشنواره از موتور سیکلت های خود استفاده نکنید که در این روزها آمارتصادفات بیشتر از روز های قبلی است و افراد موتور سوار از خیس شدن در امان نیستند پس بهتر است در روز های جشن از آن ها استفاده نکنید .
  • در هنگام آب بازی به کسی زور نگویید و رفتار خشونت آمیز انجام ندهید تا هم شما و مردم دیگر از جشن لذت ببرید.
  • از خیس شدن در روز های جشنواره به هیچ عنوان ناراحت نشوید چون از اسم جشن معلوم است که قرار است کلی خیس شوید پس اگر شما از خیس شدن خوشتان نمی آید پس بهتر است در فستیال شرکت نکنید.
  • در محل برگزاری جشن سطل های عظیم وجود دارد که مردم از آن ها استفده نمایند و هم می توانید از فروشگاه ها سطل و یا تفنگ آب پاش تهییه کنید تا در این روز ها لحاظا شادی را سپری کنید.

فستیوال آب تایلند یکی از هیجان انگیزترین جشنواره های تایلند است که مردمان زیادی را از دیگر کشور ها به سمت خود جذب می نماید. جشنواره جذاب آب تایلند, برای خود قوانین و اصولی دارد که با رعایت کردن آن ها می توایند لحظات خوبی را درکنار دیگر شرکت نماینده ها داشته باشید و از سفر خود به تایلند لذت ببرید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1071

به "همه چیز درباره فستیوال آب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فستیوال آب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید