مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است

به گزارش مجله پیکورو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است.

مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است

جریان چیست؟

ماهان مدون با بیان اینکه طرح مطالعات احیا و بازسازی کاخ مرجان این جزیره طی چند سال انجام در نهایت سال 1398 نهایی و به تصویب رسید گفت: از 2 ماه گذشته نیز مرحله اول این طرح در قالب مقاوم سازی آغاز شد که در این مرحله 110 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: براساس مطالعات احیا و بازسازی این اثر تاریخی ثبت شده مسیرهای اصلی کاخ پیدا و در استحکام بخشی معین شد در دوره بعد از انقلاب اسلامی مقدار زیادی الحاقات به این طرح اضافه شده که این الحاقیه ها موجب ازدیاد بیش از حد وزن کاخ و مهمترین عامل ورود آسیب به این اثر است.

تخریب پیوست های کاخ مرجان

مدون با اشاره به بازنشر یک کلیپ در فضای مجازی تحت عنوان تخریب کاخ مرجان گفت: این تخریب ها مربوط به پیوست های کاخ بوده که طبق طرح مطالعاتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بنای اصلی حذف شده است.

وی یادآور شد: تخریب الحاقات به منظور بازیابی پوسته اصلی کاخ و حذف وزن سنگین پیوست های از روی نما و جلوگیری از تخریب بیشتر سازه انجام شده تا مهندسان معماری بتوانند به اصول استاندارد بازسازیی اقدام به بهسازی بتن آرمه بنا و استحکام بخشی به آن را انجام دهند.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پیمانکار طرح بازسازی و بازسازی کاخ مرجان تمام اقدامات خود را طبق طرح مطالعاتی و زیر نظر شرکت عمران، آب و خدمات و معاونت گردشگری این سازمان انجام می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پوسته اصلی این کاخ پدیدار شده است، افزود: پیش بینی می شود طرح بعد از 6 ماه وارد مرحله بازسازیی شده که در این مرحله نیز احتمالا حدود 100 میلیارد ریال دیگر هزینه داشته باشد.

مدون گفت: کاخ مرجان آخرین بنای ثبت شده دوره پهلوی بوده که سال 1354 بنا شده و اهمیت آن سبک معماری خاص کیش بوده که ترکیبی از سایه و احجام مختف و برگرفته از عناصر مختلف طبیعی این جزیره است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1649

به "مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید