مروه السلحدار، زنی که عامل بسته شدن کانال سوئز نبود

به گزارش مجله پیکورو، گروه جهان، اولین زن ناخدای مصری هدف اتهام سایت های مختلف عربی قرار گرفت. این سایت ها مدعی شدند، مروه السلحدار عامل بسته شدن کانال سوئز بوده است. در حالی که در زمان به گل نشستن کشتی اورگیون که هنوز ناخدای آن معرفی نشده است، او 370 کیلومتر دورتر از محل این کشتی بود.

مروه السلحدار، زنی که عامل بسته شدن کانال سوئز نبود

به گزارش سایت ساوت چاینا مورنینگ پست، اولین بار سایت روزنامه عرب نیوز بود که مروه السلحدار را متهم کرد که در به گل نشستن کشتی ژاپنی اورگیون نقش داشته است. بعد از این سایت، دیگر سایت های عربی نیز که اغلب نگاهی زن ستیزانه به زنان شاغل دارند، به طور گسترده به مروه السلحدار حمله کردند. السلحدار در پی این حملات، در ویدیوئی که به صورت آنلاین منتشر شد، در پاسخ به این حملات گفت: صادقانه بگویم. وقتی اخبار را خواندم، بسیار ناراحت شدم. زیرا من برای رسیدن به جایگاهی که در آن هستم، سختی زیادی کشیده ام. هر کسی که دراین زمینه کار می کند، می داند که چقدر زحمت لازم است تا به چنین جایگاهی برسد. او همچنین از اکانت های جعلی که به اسم او در فضای مجازی وجود دارد، شاکی است و می گوید: چندین حساب جعلی به اسم من در توئیتر وجود دارد که ارائه داستان واقعی را برای من سخت کرده اند. این خیلی سخت است که متوجه شوید کسی قصد دارد تمام تلاش هایی را که در طول سالیان زیاد متحمل شده اید، از بین ببرد و یا مرا به ناکامی متهم کند و اینکه از کار خود غافل شده ام. اما این شهرت من است و قطعاً نمی خواهم آسیبی ببیند.

به گزارش سان، مروه السلحدار که 29 ساله است و سال 2013 فارغ التحصیل شد و تنها زن از بین هزار و 200 دانشجوی این رشته بود، با اشاره به مقاله ای که عرب نیوز درباره او منتشر کرده بود، می گوید: از آنجا که این مقاله دروغین به زبان انگلیسی بود، خیلی سریع در سایر کشورها بازتاب یافت. هرچند بسیاری با این مقاله همداستان شدند و علیه من موضع گرفتند. اما در کنار آنها نظرات حمایتی زیادی هم دریافت کردم و به طور خاص کسانی که با آنها کار می کنم، از من حمایت کردند. بنابراین تصمیم گرفتم توان خود را روی این حمایت ها و انرژی ای که از آنها می گیرم، متمرکز کنم. زیرا احساس می کنم اگر مورد هدف قرار گرفته ام، به دلیل آن بوده است که یک زن پیروز در زمینه کاری خودم بوده ام. ضمن اینکه این کار شاید باعث شد من حتی معروف تر از قبل شوم.

مروه السلحدار درباره اینکه چگونه ناخدا شد نیز گفته است: من همیشه دریا را دوست داشتم. بعد از اینکه برادرم در آکادمی فناوری علوم و حمل و نقل دریایی مصر ثبت نام کرد، هر چند که فقط مردان اجازه ثبت نام در این آکادمی را داشتند، من نیز اقدام کردم و توانستم مجوز لازم برای ثبت نام را از حسنی مبارک که در آن زمان رئیس جمهوری مصر بود، بگیرم. با این حال در تمام مراحل تحصیل با نگاه زن ستیزانه روبرو بودم. در کشتی همه کسانی که کار می کردند، مردان مسنی بودند که نگاهی تحقیرآمیز به زنان داشتند. برای همین سخت بود بتوانم در آن جمع حضور داشته باشم. غلبه بر چنین شرایطی واقعاً سخت بود. او همچنین می گوید: در جامعه مصر هنوز تصور اینکه دختری برای طولانی مدت در کنار خانواده خود نباشد و در دریا کار کند، سخت است. اما وقتی کاری را دوست دارید، نیازی به تأیید دیگران نیست و باید آن را انجام دهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1563

به "مروه السلحدار، زنی که عامل بسته شدن کانال سوئز نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروه السلحدار، زنی که عامل بسته شدن کانال سوئز نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید