فرمانده ارشد طالبان در حمله هوایی ارتش افغانستان کشته شد

به گزارش مجله پیکورو، بر اساس یک بیانیه وزارت دفاع افغانستان، نیروی هوایی این کشور در جریان حمله هوایی به شبه نظامیان طالبان، یک فرمانده ارشد این شبه نظامیان را که عامل قتل چند قاضی افغان در استان لوگر بوده، کشته است.

فرمانده ارشد طالبان در حمله هوایی ارتش افغانستان کشته شد

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، طبق اعلام وزارت دفاع افغانستان، این فرمانده مهم شبه نظامیان طالبان که در این حمله هوایی کشته شده، ویس الدین نام داشته و از سران رده بالای این گروه محسوب می شده است.

روز پنجشنبه شبکه طلوع نیوز افغانستان هم به نقل از پلیس این کشور گزارش کرد، چهار قاضی اهل استان پکتیا در حمله طالبان در استان لوگر در شرق افغانستان کشته شده اند. طبق اعلام این شبکه، این قاضی ها در جهت عزیمت از پکتیا به کابل بودند که خودروی حامل آنها مورد حمله عوامل مسلح نهاده شد. در همان زمان شبکه 1TVافغانستان گزارش کرد که در این رویداد سه قاضی افغان کشته شده اند.

بر اساس گزارش این شبکه افغان، نیروهای نظامی دولتی افغانستان دست به یک حمله هوایی علیه ناحیه ای موسوم به ناحیه محمد آقا، واقع در همان حوزه ای که شبه نظامیان طالبان اقدام به کشتن این قضات نموده بودند، زدند. مقامهای افغانستان می گویند، علاوه بر این فرمانده طالبان، سه شبه نظامی دیگر این گروه نیز در این حمله کشته شدند.

وضعیت افغانستان به رغم مذاکرات آمریکا و طالبان بر سر خروج سربازان خارجی از این کشور همچنان متشنج است و مذاکرات مذکور نیز ماه سپتامبر گذشته به بن بست رسید.،ایسنا

بیشتر بخوانید،عراق از حمله به پایگاه الولید خبر داشت اما باور نمی کرد!

22:36 ::

1398،2،21

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 590

به "فرمانده ارشد طالبان در حمله هوایی ارتش افغانستان کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارشد طالبان در حمله هوایی ارتش افغانستان کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید