رشد 3 برابری مبتلایان به کرونا در مشهد ، مردم به مشهد سفر نکنند

به گزارش مجله پیکورو، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک ماه اخیر فرایند بستری بیماران مبتلا به کووید-19 در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی 300 درصدی داشته است.

رشد 3 برابری مبتلایان به کرونا در مشهد ، مردم به مشهد سفر نکنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست با معاونین درمان و بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک ماه اخیر فرایند بستری بیماران مبتلا به کووید-19 در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی 300درصدی داشته، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه 5 تن از مدیران برجسته وزارت بهداشت در این دانشگاه مستقر می شوند.

حریرچی با تأکید بر پیوستن تمامی هم وطنان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک توضیح داد: تمامی مردم نوع دوست کشورمان می توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعیاد و مناسبت های مذهبی پیش رو اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می توانند نذورات خود را به تأمین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم کشورمان در آستانه عید قربان اقدام به قربانی کردن می نمایند از تمامی هم وطنان خواست در امسال نذورات خود را به صورت خشک در میان احتیاجمندان توزیع نمایند.

حریرچی در مورد تأمین دستگاه های سی تی اسکن اظهار کرد: در حل حاضر کمبود دستگاه سی تی اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل شده است، اما باوجود کمبود ها و مسائل ناشی از تحریم تعدادی دستگاه سی تی اسکن تأمین و در مناطق مختلف کشور توزیع شده است و کوشش می گردد کمبود های دیگر نیز در اسرع وقت مرتفع گردد.

وی در مورد تأمین دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن اظهار کرد: دستگاه اکسیژن ساز با توجه به احتیاج بیماران مبتلا به کووید -19 در هر دقیقه به 9 الی 12 لیتر اکسیژن یک ضرورت مهم است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان در زمینهٔ فراوری دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی رسیده است و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: وزارت بهداشت به عنوان مهم ترین خریدار فراوریات شرکت های دانش بنیان محسوب می گردد و هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استاندارد های لازم باشد به وسیله این شرکت ها تأمین و واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع می گردد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از صحن های حرم مطهر رضوی از رعایت پروتکل های بهداشتی در صحن های حرم ابراز رضایت کرد و گفت: به طور واضح آستان قدس رضوی با مدیریت عالی و خردمندانه به نحو بسیار مناسبی توانسته است شرایط مناسب را ایجاد کند.

حریرچی تأکید کرد: با این حال، به این معنی نیست که ما از مردم به زیارت گسترده و حضور زائران از شهر های دیگر دعوت کنیم چرا که شرایط سطح شهر، محل های غذاخوری و اماکن اسکان به هیچ وجه شرایط داخل حرم را ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1122

به "رشد 3 برابری مبتلایان به کرونا در مشهد ، مردم به مشهد سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 3 برابری مبتلایان به کرونا در مشهد ، مردم به مشهد سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید