راهنمای خرید سیم کارت در چین

به گزارش مجله پیکورو، خرید سیم کارت در چین

برای سفر به هر مقصدی به غیر از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهری که می خواهیم به آن سفر کنیم، دغدغه های دیگری هم وجود دارد که باید قبل از سفر به فکر آن ها باشیم، یکی از این دغدغه ها خرید سیم کارت چین است. با توجه به اهمیت این موضوع برای مسافران کشور چین ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره خرید سیم کارت چین و همینطور اطلاعاتی درباره سیستم رومینگ و نحوه دسترسی به اینترنت در این کشور می خواهیم اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم؛ با ما در ادامه همراه باشید و در صورتی که اطلاعات جامع تری را درباره خرید سیم کارت ارمنستان در اختیار دارید با ما در میان بگذارید، پیشاپیش از توجه شما نهایت تشکر را داریم.

راهنمای خرید سیم کارت در چین

اپراتور های تلفن همراه در چین

در کشور چین هم مانند دیگر کشورهای دنیا اپراتورهای متعددی وجود دارد که مشترکان خود خدمات سیم برای داشتن تلفن همراه را ارائه می دهند. چین دارای 3 اپراتور عظیم و قدرتمند به نام های China Mobile, China Unicom, China Telecom نیز می باشند که هر کدام با مزیت هایی که دارا هستند مشترکان خاص خودشان را دارند.

قدیمی ترین سیستم اپراتور تلفن همراه این کشور China mobile است و تقریبا می توان گفت شبکه گسترده تری دارد و جز اپراتورهای دولتی این کشور محسوب می گردد درست همانند همراه اول که در ایران فعال است.

دیگر اپراتور کشور چین که china Unicom نام دارد به نسبت خدمات متنوع تری را ارائه می دهند و با تعرفه های مناسبی که دارد از لحاظ هزینه مشترکان خود را راضی نگه داشته اما از لحاظ آنتن دهی و کیفیت خدمات آن چنان تعریفی ندارد.

سومین اپراتور این کشور china telecom است که با ارائه خدمات مخابراتی در کنار دو اپراتور دیگر در این کشور فعال است و مشترکان خاص خودش را دارد.

با تمامی توضیحاتی که داده شد برای مسافران ایرانی که می خواهند به چین سفر کنند، اپراتور China telecom گزینه مناسب تری محسوب می گردد.

خرید سیم کارت چین

گفتنی است که بگوییم در ساعات اولیه ورودتان به چین حتما اقدام به تهیه سیم کارت چین بنمایید. قسمت سیم کارت های چینی بین 100 تا 250 یوان است و به نسبت شرکت اپراتوری که انتخاب می کنید میزان شارژ اولیه متفاوت است.

به منظور تهیه سیم کارت چین به غیر از فروشگاه های کنندگی رسمی اپراتورها که در فرودگاه یا مراکز خرید شهرهای این کشور فعال هستند، دست فروشان زیادی هم هستند که می توانید سیم کارت خودتان را از آن ها تهیه کنید. در سال های اخیر برای خرید سیم کارت چین از کنندگی ها ضروری است که شخص با ارائه مدارک شناسایی خود اقدام به ثبت نام کنند که این موضوع کمی می تواند زمانبر باشد. از همین رو دست فروشانی که در مراکز خرید شهرهای این کشور اقدام به فروش سیم کارت می کنند گزینه های بهترین هستند اما گفتنی است که بگوییم که بلافاصله بعد از خرید سیم از این افراد از صحت سلامت سیم کارت جلو خودشان مطمئن شوید و بعد از امتحان کردن محل را ترک کنید تا مسئله ای برایتان در طول مدت زمانی که در چین هستید پیش نیاید.

خدمات سیم کارت چین

با توجه به این که سیم کارت های چینی از نسل های 3، 4 یا 4.5 هستند، سرعت اینترنت خوبی را دارا می باشند و با توجه به این که خرید بسته های اینترنت بسیار مقرون به صرفه است پیشنهاد می کنیم که برای ارتباط با بستگانتان در ایران حتما از اینترنت بهره ببرید.

پیشنهاد می کنیم زمانی که سیم کارت خود را دریافت کردید شماریتان را به بستگانتان بدهید تا آن ها با شما تماس بگیرند چرا که به این از میزان هزینه های شما بسیار کاسته می گردد. معمولا شارژ اولیه سیم کارت ها برای یک سفر 7 تا 10 روزه کافیست، اما چنانچه شارژ خود را تمام کردید، میتوانید در سوپر مارکت ها شارژ بخرید. شارژ دیتا هم موجود است، اگر فقط اینترنت مصرف میکنید، شارژ دیتا خریداری کنید.

توجه داشته باشید که در بیشتر هتل های شهرهای چین اینترنت وای فای وجود دارد که شما می توانید از اینترنت هتل محل اقامتتان برای برای انجام فعالیت های اینترنتی خودتان بهره ببرید.

مدت اعتبار سیم کارت

ممکن این سوال برایتان پیش بیاید که آیا که سیم کارت چین برای سفر بعدی شما هم کار می نماید؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیم کارت ها باید حتما به نام یک نفر ثبت شده باشد و در غیر این صورت 6 ماه یا حداکثر 1 سال بیشتر کار نخواهد کرد. اما توجه داشته باشید که ماجرا به این جا ختم نمی گردد، سیم کارتی که اعتبار و کارایی خود را از دست نداده باشد در صورت عدم استفاده حداقلی از آبونمان های ماهانه شارژ داشته باشد یعنی اگر زمانی که خواستید چین را ترک کنید سیم کارت شما شارژ اندکی داشته باشد به زودی خواهد سوخت.

آبونمان ماهانه بسته به اپراتوری دارد که شما سیم کارت چین را از آن تهیه نموده اید، از همین مناسب با خدمات که ارائه می دهند 9 تا 30 یوان ماهانه آبونمان را برای مشترکان در نظر می گیرند. پس اگر مثلا هنگام ترک چین تا شش ماه آینده برنخواهید گشت حداقل 54 یوان شارژ باید در سیم کارت شما موجود باشد تا در سفر بعدی بتوانید سیم کارت خود را روشن کنید. که البته پس از 6 ماه آن اعتبار 54 یوانی مصرف شده است.

هزینه سرویس موبایل در چین

نرخ مکالمه موبایلی در کشور چین دو برابر ایران بوده و برای هر یک دقیقه برابر با 0.28 یوان چین (معادل 530 تومان) است. به هر حال اگر قرار باشد که مکالمه تلفنی زیادی در طی سفرتان به چین داشته باشید، خرید یک سیمکارت چینی به صرفه تر از استفاده از رومینگ اپراتورهای داخلی خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 953

به "راهنمای خرید سیم کارت در چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید سیم کارت در چین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید