خبرنگاران 3 شکارچی متخلف در شاهین دژ دستگیر شدند

به گزارش مجله پیکورو، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره پیروز به دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان شدند.

خبرنگاران 3 شکارچی متخلف در شاهین دژ دستگیر شدند

وحید چمنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شاهین دژ در راستای پایش مناطق مستعد و زیستگاه های این شهرستان پیروز شدند در ارتفاعات منطقه بچنک و زیدکندی این شکارچیان را به دام بیندازند.

وی ادامه داد: از شکارچیان سه قبضه اسلحه شکاری و اداوات مختلف شکار کشف و توقیف و پرونده مختلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ افزود: سال جاری تا به امروز مجوزی برای شکار پرندگان در هیچ کدام از مناطق حوزه استحفاظی این شهرستان داده نشده و هر گونه صید و شکار غیرقانونی بوده در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

چمنی با اشاره به اینکه سال جاری تا به امروز برنامه ای برای صدور مجوز صید و شکار در دستور کار قرار نگرفته است، گفت: در سال گذشته 250 برگ جواز شکار برای 35 جهت رودخانه ای در این شهرستان صادر شده بود که سال جاری جوازی نیز در این رابطه تا به امروز صادر نشده است.

وی افزود: در سال گذشته 74 شکارچی غیرمجاز در مناطق مختلف شاهین دژ دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 60 درصد بیشتر است.

وی افزود: در این مدت 46 قطعه کبک، هزار و 115 قطعه ماهی و لاشه 9 خرگوش، هشت قطعه کبوتر، 9 راس توله گراز، پنج قطعه اردک و 2 قطعه چنگر از متخلفان کشف و ضبط شد.

شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

محیط طبیعی شاهین دژ شامل رودخانه زرینه رود، جهت سد شهیدکاظمی، منطقه بیان، گونه های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم خان، ییلاق محمودخان، آق داش و قلوز است.

شاهین دژ با 98 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1221

به "خبرنگاران 3 شکارچی متخلف در شاهین دژ دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 شکارچی متخلف در شاهین دژ دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید