خبرنگاران نتایج پایش بهداشتی ادارات استان مرکزی مطلوب است

به گزارش مجله پیکورو، اراک - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: نتایج ارزیابی و پایش بهداشتی سازمان ها و ادارات استان مرکزی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا مطلوب است.

خبرنگاران نتایج پایش بهداشتی ادارات استان مرکزی مطلوب است

دکتر جواد نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 31 نهاد دولتی استان مرکزی از سوی تیم بازرسی بهداشت محیط مورد نظارت قرار گرفتند که شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در14 اداره مطلوب و 17 اداره نیز نواقصی در این راستا داشتند که توصیه های لازم ارایه شده است.

وی گفت: 136 اداره شهرستانی تابعه دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین نیز از سوی کارشناسان بهداشت محیط بازرسی شدند که 98 درصد این بازدیدها بیانگر شرایط مطلوب رعایت پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا بوده و در 38 بازدید نیز ایرادهایی وجود داشت که اقدامات لازم در راستای رفع آن اجرا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: رعایت فاصله اجتماعی محیط کاری برای پرسنل با ارباب رجوع، استفاده از ماسک، بهره مندی از تهویه مناسب، استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده، ممانعت از برگزاری نشست های جمعی و برگزاری نماز جماعت، ممنوعیت سرو غذا و نصب توصیه های بهداشتی در محیط اداره از جمله مواردی است که در پایش ادارات استان به آن پرداخته شده است.

دکتر نظری افزود:اسامی واحدهای اداری که دارای نواقص در رعایت پروتکل بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بودند به استانداری مرکزی اعلام شده و رصد دوباره تا رفع ایرادها ادامه دارد.

وی گفت: تغییر شیوه ثبت ورود و خروج کارکنان از ثبت اثر انگشت به حضور و غیاب سنتی نیز از جمله مواردی است که همه دستگاه های اجرایی استان ملزم به رعایت آن شده اند.

دکتر نظری افزود: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی تا اطلاع ثانوی هیچ نشست داری غیرضروری برگزار نخواهد شد و هرگونه برنامه که نیاز به مشوت جمعی دارد باید به صورت غیرحضوری برگزار شود.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد ویروس کرونا در این استان اول اسفندماه سال 98 پس از قم در اراک به ثبت رسید.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز یک هزار و 595 نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 149 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران نتایج پایش بهداشتی ادارات استان مرکزی مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج پایش بهداشتی ادارات استان مرکزی مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید