خبرنگاران زالی: تعطیلی تهران تنها راه عبور از موج چهارم کروناست

به گزارش مجله پیکورو، تهران - خبرنگاران - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت؛ هفته آینده را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و تعطیلی شهر را تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی در تهران برشمرد.

خبرنگاران زالی: تعطیلی تهران تنها راه عبور از موج چهارم کروناست

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی با اشاره به رشد تصاعدی آمار بیماران سرپایی، بستری و مبتلایان در طول هفته اخیر در تهران از بستری 1013 بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و 187 نفر در بخش های ویژه در طول 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

به گفته زالی امروز آمار بیماران بستری جدید کرونایی در تهران نسبت به روز قبل 14 درصد و بیماران جدید بستری در بخش های ویژه 10,1 درصد رشد داشته است .

وی مراجعه 12129 شهفرایند تهرانی به بخش های سرپایی بهداشتی و درمانی در شبانه روز گذشته را یک رکورد استثنایی در طول ماههای اخیر برشمرد و از فوت 48 شهفرایند تهرانی در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا ابراز تاسف کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت اعلام نمود: متاسفانه برای اولین بار در طول هفته های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان تهران از مرز 5000 نفر گذشت و درحال حاضر 4043 نفر در بخش های عادی کرونا و 1172 نفر در بخش های ویژه بیمارستان های استان تهران بستری هستند.

زالی سفرهای نوروزی، کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ازدحام های روزهای آخر اسفندماه و گردهمایی های خانوادگی را از دلایل عمده این طغیان بیماری کووید 19 برشمرد ویادآور شد: از اوایل این هفته تا هفته آینده شاهد تبعات سفرهای نوروزی هستیم.

وی با بیان این که نیمی از مراجعان علامت دار به بخش های درمانی و بهداشتی تهران دارای تست PCRمثبت هستند گفت: این امر نشان دهنده فعالیت و چرخش شدید ویروس در تهران است. تقریبا همه مناطق 22 گانه تهران آلوده هستند و از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.

زالی با اشاره به فرایند افزایشی آمار بیماران در هفته آینده گفت: سرعت این فرایند افزایشی بسیار بیشتر از سه موج قبلی خواهد بود بنابراین پیشنهاد تعطیلی شهر تهران را عنوان کردیم. البته تعطیلی شهر یک راهکار موقت، پویا، فرصت آفرین و ضربه گیر است و علاج قطعی موضوع نیست .

وی با اشاره به دلایلی که تعطیلی تهران می تواند مفید واقع گردد اعلام نمود: مسافران نوروزی واجد سوش های جدید بیماری درصورت حضور در محافل اجتماعی و ازدحام های درون شهری و یا مراجعه به ادارات باعث افزایش انتقال بیماری می شوند . درصورت تعطیلی شهر این افراد مدتی در منزل می مانند و طبیعتا دوره نهفتگی بیماری تغییر می نماید و مقداری از بار ویروسی سطح شهر کاهش می یابد.

به گفته زالی تعطیلی شهر در وقت مقتضی، به هنگام و با برنامه ریزی در کاهش بار ویروسی شهر مهم است اما راه علاج قطعی نیست و بالابردن حجم واکسن های وارداتی، افزایش میزان واکسیناسیون گروههای پرخطر و جامعه پزشکی، بیماران خاص و سالمندان راهکار قطعی است .

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت تاکید نمود: برای کنترل بیماری در تهران راهکار دیگری به غیر از تعطیلی شهر وجود ندارد و شاید در کوتاه مدت تعطیلی شهر تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی کرونا در تهران باشند . البته در کنار آن باید به سرعت فرایند واکسیناسیون گروه های پر خطر و جامعه پزشکی صورت گیرد.

زالی تسریع واکسیناسیون را یک اولویت اصلی در تهران و سایر مراکز استان ها برای کاهش مرگ و میر برشمرد .

وی هفته آینده را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و گفت: زنگ خطر در تهران به صدا درآمده است و در چنین شرایطی احتیاج به یک سرعت گیر برای مقابله با بیماری داریم . اگر امروز تهران را تعطیل کنیم طبیعتا در یک زمان منطقی تری می توانیم به آرایش جدید مدنی و مالی شهر بازگردیم و هرچه این زمان طولانی ترباشد ابعاد خسارت بار بازرگانی و تجاری آن بیشتر خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1560

به "خبرنگاران زالی: تعطیلی تهران تنها راه عبور از موج چهارم کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: تعطیلی تهران تنها راه عبور از موج چهارم کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید