تور رایگان تایلند!

به گزارش مجله پیکورو، تور تایلند رایگان

با توجه به وضعیت ارز مسافرتی این روزها و موقعیت آژانس های گردشگری، که گاهی ممکن است از گوشه و کنار و اخبار جملاتی همچون تور تایلند رایگان یا تورهای خارجی رایگان، تورهای ارزان قیمت و … به گوشتان خورده باشد. با شرایطی که دلار و یورو این روزها در ایران سپری می نماید، هر مسافری برای دریافت ارز مسافرتی باید مدارک مورد نظر سفر خود را ارائه دهد تا در نهایت به او ارز مسافرتی تعلق گیرد. اما این موضوع این روزها مایه ای برای سوءاستفاده افرادی شده که در این میان مسافران ناآگاه را شکار می نمایند. با مجله خبرنگاران همراه باشید و از خود بپرسید آیا تور تایلند رایگان و یا حالا هر تور رایگانی به دیگر نقاط جهان می تواند عقلانی باشد؟ به نظر شما فروش تورهای گروهی رایگان چه نفعی برای آن فروشنده ها خواهد داشت؟ و آیا کسی بدون در نظر دریافت نفع اقتصادی خود، تور تایلند را رایگان به عده کثیری می فروشد؟

تور رایگان تایلند!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در این مطلب ماجرای پشت پرده اینگونه تبلیغات مطلعتان خواهیم کرد.

تفاوت قیمت میان ارز مسافرتی و ارز آزاد باعث ایجاد راندها و مافیایی در بازار گردشگری این روزها شده است که بسیاری از افراد نا مطلع را در دام افراد سودجو می اندازد. رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، آقای حرمت الله رفیعی در مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا به موضوع تورهای ارزان قیمت، تور رایگان تایلند، خرید ارز مسافرتی و … اشاره نمود و این گونه شرح داد:

متاسفانه در حال حاضر این شرایط وجود دارد و همان دوستانی که بدون کارشناسی و جویا شدن نظر ما قانون ها را تصویب نموده اند، مسبب این وضعیت هستند. بعضی افراد مسافرانی را که غالبا اهل روستاها بوده و تا به حال به کشور خارجی نرفته اند، پیدا نموده و آنها را به هتل های دو و سه ستاره خارج از شهر در کشور خارجی می برند و یک هفته آنجا نگه می دارند و به آنها می گویند که به صورت رایگان به سفر آمده اند. در صورتی که مابه التفاوت ارز مسافری آنها 4 تا 5 میلیون می گردد؛ اما تمام هزینه آنها بیشتر از 2 تا 2.5 میلیون نیست. به این صورت این افراد به سود خوبی دست پیدا می نمایند اما اینکه چه کسانی هستند؛ تعیین نیست!

وی در ادامه به شیوه قدیم سودجویی در تور تایلند رایگان و در کل تورهای خارجی رایگان اشاره نمود و گفت:

در گذشته مسافرانِ چمدانی داشتیم که اصطلاحا به آنها چترباز می گفتند که تا جهت دبی می رفتند و با آوردن بار، از آنها سواستفاده می شد. این هم مدل دیگر دلالی است که به وسیله بردن مسافری که اصلا از آن سفر چیزی نمی داند و بهره ای هم نمی برد، یورو و دلارها را جمع می نمایند.

در واقع وجود تبلیغات تورهای رایگان مانند تور تایلند رایگان یا تور ژاپن رایگان در این روزها به دلیل عملکرد و قانون گذاری افرادی است که ارز 300 دلاری را به 500 و 1000 یورو افزایش داده اند. آقای حرمت الله رفیعی در این خصوص این گونه ادامه داد:

اگر شما مافیای صنف های دیگر را پیدا کردید؛ مافیای این صنف را هم می توانید پیدا کنید. اینکه در حال حاضر چه کسانی توانستند تا اواسط مرداد بلیت بعضی مقاصد را ببندند و چنین وضعیتی را ایجاد نمایند؛ تعیین نیست!

ایشان با داشتن سمت رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران مطرح کرد:

در حقیقت این افراد دلال هایی هستند که با ایرلاین ها ارتباط دارند. اگر توجه کنیم؛ می بینیم در بعضی جهتها به جز یک ایرلاین داخلی و دو سه ایرلاین خارجی، ایرلاین دیگری فعالیت ندارد و با توجه به اینکه مثلا برای هواپیمایی ترکیش صرف نمی کند که از اینجا مسافر را به استانبول ببرد و از استانبول دوباره به مالزی ببرد، می توان به این نتیجه رسید که دو ایرلاین خود ما این کار را انجام می دهند. همان هایی که تا چند وقت پیش می آمدند و به دفاتر التماس می کردند که بیایید و ما به شما گروه می دهیم. اما در حال حاضر اگر یک بلیت از آنها بخواهیم وجود ندارد و بسته شده است. بنده دفاتر را از این موضوع مبرا می دانم چراکه وقتی من، با وجود اینکه رییس صنف و آژانس دار قدیمی هستم؛ نمی توانم برای خودم بلیت تهیه کنم، قطعا دفاتر دیگر هم به سختی در حال کار کردن در این بازار هستند و نمی توانند در این جهتهای خاص حداقل تا 15 مرداد بلیتی تهیه نمایند. به همین دلیل مطمئنم که حتی یکی از این دفاتر هم به این کار رو نیاورده اند.

بر طبق صحبت های ایشان و تبلیغات این روزها راجع به تور رایگان تایلند یا تور ژاپن رایگان و درکل هر تور رایگان دیگری باید مطمئن بود که یک جای کار می لنگد و اگر با چنین تبلیغاتی روبرو شدید، بدانید که با آژانس هایی روبرو هستید که ارز مسافرتی شما را به جایتان دریافت و در بازار آزاد به فروش می رسانند. و گرنه هیچ آژانس مسافرتی بر ضد منافع اقتصادی خود اقدام نمی کند. شما نه در مسابقه ای شرکت نموده اید که تور تایلند رایگان برنده شوید و نه تنها یک نفر هستید که تورهای رایگان خارجی به او داده شده است. آقای حرمت الله رفیعی در بخشی از صحبت هایش راجع به پیشنهاد آژانس ها به بانک مرکزی راجع به ارز مسافرتی شرحاتی ارائه داد و مطرح کرد:

ما به بانک مرکزی این پیشنهاد را دادیم که ارز مسافرتی را به دفاتر بدهند تا براساس مدارک واقعی که ارایه می گردد تمام هزینه های سفر اعم از هتل، بلیت و… توسط آژانس ها پرداخت گردد و حق بستن پرواز ها نیز وجود نداشته باشد. البته مدارک تعیین بوده و کسی نمی تواند مدارک قلابی را به ما ارایه دهد. کمیته ای برای این موضوع تشکیل شده که در آن افرادی که هم کاربلد بوده و هم خودشان ذی نفع نیستند حضور دارند. یعنی خود آن دفاتر حق اینکه در آن جهت کار نموده باشند را نداشته و به این صورت قطعا دنبال دریافت ارز برای خود نیستند. در نهایت باید بگویم که اگر ما مسافری را تایید کنیم پای تایید آن نیز می ایستیم. اما متاسفانه در حال حاضر یک تجارت مافیایی در حال اجرا است.

ایشان در خصوص قطع ارز مسافرتی که می تواند با بهانه تورهای رایگان خارجی همچون تور رایگان تایلند صورت بگیرد، عنوان کرد:

مساله دیگری در کار بوده و از نظر من این کار با تدبیر انجام شده تا به این صورت برای یکسری از افراد درآمد هنگفتی ایجاد گردد. آدم هایی در حال راهنمایی این موضوع هستند وگرنه در حال حاضر چرا باید امکان رزرو بعضی پروازها بسته باشد؟

و باز هم ما به مسافران توصیه می کنیم که در کل راجع به کلمه رایگانی که در پکیج های مسافرتی تورهای خارجی ارائه می گردد مانند تور تایلند رایگان، تور رایگان ژاپن و همچنین خدمات رایگانی که در تورها برگزار می گردد بیشتر تحقیق نموده و از اعتبار آژانس مربوطه و صحت تورهای اجرایی آن اطمینان پیدا نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 456

به "تور رایگان تایلند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور رایگان تایلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید