تفریح در محله های استانبول ، ثبت خاطرات در کوچه های ترکیه

به گزارش مجله پیکورو، این روزها استانبول به مرکز گردشگری شمار کثیری از مردم ترکیه و حتی دنیا تبدیل شده و در غالب اوقات روز، شهری شلوغ و پر رفت و آمد به چشم می آید. ممکن است که در سفر اول به استانبول اطلاعات کاملی از مناطق گردشگری و تفریحی این کلانشهر دیدنی نداشته باشید و به همین خاطر، در هجوم جمعیت احساس گیجی و سردرگمی کنید که قابل درک است. استانبول در زمان های قدیم مرکز حکومت امپراطوری عثمانی بوده و این طور می توان بیان کرد که هر کدام از محله هایش برای خود داستانی جداگانه دارند. برای اینکه شما را از شلوغی عجیب این شهر دیدنی رهایی بخشیم که گاه کلانشهر تهران را به یاد ما می آورد، در مجله گردشگری خبرنگاران بر آن شدیم تا معروف ترین محله های استانبول را برایتان عنوان کنیم. کنار ما در سفر تفریحی به محله های معروف استانبول بوده و مطمئن باشید که از گشت و گذار در بهترین محله های استانبول پشیمان نخواهید شد. برای اطلاعت بیشتر با خبرنگاران همراه باشید.

تفریح در محله های استانبول ، ثبت خاطرات در کوچه های ترکیه

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

محله قدیمی و دیدنی سلطان احمد

گردشگرانی که به شهر دیدنی و همواره شلوغ استانبول سفر می نمایند، احتمالا بازدید از مسجد سلطان احمد Sultan Ahmed Mosque را در ابتدای لیست گردشگری خود و همراهان قرار می دهند. محله سلطان احمد از زمان های گذشته تا به امروز یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران و مردم این کشور ترک زبان بوده که در آن می توان ساعت ها بدون اینکه متوجه گذر زمان شد، از تماشای آثار تاریخی امپراتوری های روم شرقی و عثمانی لذت برد. در نزدیکی این محله که یکی از محله های معروف استانبول است، تعداد چشمگیری هتل و هاستل که غالبا پنج ستاره بوده، به چشم می خورند که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب نموده و اقامتی آسوده داشته باشید. همچنین، اگر به هنگام گردش و تفریح در این منطقه دیدنی احساس گرسنگی یا خستگی کردید، می توانید به یکی از رستوران ها یا اغذیه فروشی های خیابانی آن سری زده و ساعاتی خوش را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید. شایان ذکر است که از جاذبه های تاریخی و دیدنی که می توان در حین گشت و گذار در این مورد از معروف ترین محله های استانبول از آن ها بازدید و تصاویرشان را به آلبوم شخصی خود افزود، به مواردی نظیر مسجد وموزه ایاصوفیه، بازار آراستا و کاخ توپقاپی اشاره نمود که ندیدنشان در یکی از بهترین محله های استانبول قطعا پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

محله بی اوغلو

یکی از بهترین محله های استانبول که روزانه پذیرای شمار کثیری از گردشگران داخلی و خارجی بوده، محله بی اوغلو نام دارد، محله ای که گذشته این شهر و همچنین کشور تاریخی ترکیه را مقابل دیدگان علاقه مندان عزیز به نمایش می گذارد و مکانی ایده آل برای خرید و تفریح به حساب می آید. محله بی اوغلو در قالب پیاده رو عریضی ساخته شده و به عنوان محل اقامت بزرگان و ثروتمندان ترکیه شناخته می گردد. در مجاورت این محله زیبا تعداد زیادی رستوران های بی نظیر مشاهده می شوند که اگر احساس خستگی یا گرسنگی کردید، می توانید به آن ها مراجعه نموده و در عطر و طعم غذاهای ترکی غرق شوید و حسابی از خجالت شکم خود درآیید. همچنین، هتل های مجاور این محله قدیمی گزینه ای ایده آل برای افرادی بوده که به مکان و محله های دیدنی علاقه مند هستند، چون در آن ها به راحتی و با کنار زدن پرده اتاق می توان نمایی زیبا از شهر را مشاهده کرد. در محله تاریخی بی اوغلو دو منطقه دیدنی و زیبا به نام های خیابان استقلال و میدان تکسیم قرار داشته که برای خرید سوغات و مایحتاج ضروری گزینه ای ایده آل به حساب می آیند و شما را در زرق و برق مغازه های متنوع خود غرق خواهند کرد. شایان ذکر هست که برای گشت و گذار در این محله که یکی از محله های معروف استانبول به شمار می آید، وسایل حمل و نقل بی شماری دیده می شوند که قطعا راه گشای شما خواهند بود.

محله بشیکتاش

بسیاری از مردم، محله بشیکتاش را با نام تیم فوتبال معروفش می شناسند، محله ای که به عنوان یکی از مناطق ثروتمند نشین ترکیه در بین گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده و پیاده روی در هوای آزادش خیلی لذت بخش است. در مورد تاریخچه این محله که یکی از معروف ترین محله های استانبول است، چنین نقل شده که این محله در زمان های گذشته دیپلوکیونیون نام داشت، ولی مناسب زندگی نبود. حال می پرسید چرا؟ این محله قدیمی در ابتدای ساخت در خارج از دیوارهای مستحکم شهر قرار داشت و همین امر، آن را در مقابل هجوم دشمنان ناامن می کرد، به همین خاطر به مرور زمان مردمی که در آن سکونت داشتند، آنجا را ترک نموده و دیپلوکیونیون خالی از سکنه شد. با به قدرت رسیدن عثمانی ها، این محله امنیت خود را بازیافت و چون محل پهلو دریافت کشتی های تجاری بود، به نام بشیکتاش یا سنگ گهواره خوانده شد. با کارهای عمرانی که دولت عثمانی انجام داد، این منطقه دیدنی وسعت یافت و به یکی از مراکز فرهنگی و مسکونی شهر استانبول بدل شد. ساعت ها می توان بی آن که به خستگی فکر کرد، سوار اتوبوس شد و از تماشای جاذبه های تاریخی که در دل این منطقه دیدنی جا خوش نموده اند، نظیر کاخ دلما باغچه، مجموعه کاخ موزه ییلیدیز، موزه دریایی ترکیه، گالری های هنری و پارک های سبز لذت برد. محله بشیکتاش را می توان با دارا بودن لوازم حمل و نقل عمومی، هتل و رستوران های متنوع قطب گردشگری استانبول نامید. پس، پیشنهاد می کنیم اگر روزی قصد اقامت در محله ای را داشتید که به مراکز فرهنگی و تاریخی شهر نزدیک باشد، محله بشیکتاش را در لیست انتخابی خود قرار دهید.

محله امینونو و بایزید

علاقه مندان به گردش و تفریح در شهر زیبای استانبول باید به این نکته توجه نمایند که محله تاریخی امینونو و بایزید می تواند چهره ای واقعی از این شهر ترک زبان را مقابل دیدگان همه به نمایش بگذارد و تاریخ استانبول بدان می بالد. از ویژگی های جالب محله امینونو و بایزید که در بخش اروپایی واقع شده و یکی از محله های معروف استانبول است، می توان به کثرت ماهی فروشان و بوی ماهی که در همه جا به مشام می رسد، اشاره نمود. رستوران های این محله کباب های ماهی فوق العاده ای ارائه می دهند که در سال های اخیر به محبوبیت کم نظیری در بین گردشگران دست یافته اند. همچنین، می توان ساعت ها در میان مغازه ها و ادویه فروشی های محله امینونو و بایزید به گشت و خرید پرداخت، بی آن که خسته شد. اگر از بوی ماهی بدتان می آید، به این خاطر راستا خود را عوض نکنید و زیبایی های این محله ترک نشین را از دست ندهید، چون بوی ادویه های متنوع بوی ماهی را خنثی نموده و رنگ های آنان شما را به وجد خواهند آورد.

محله کاراکوی

یکی از بهترین محله های استانبول که به عنوان مامن مستعمره نشینان رومی شناخته می شد، محله کاراکوی نام دارد. این محله محبوب که در قدیم محله گالاتا نامیده می شد، در بخش اروپایی استانبول واقع شده و به خاطر دارا بودن رستوران و کافه های متعدد به پاتوقی برای جوانان بدل شده است. این محله دیدنی برج گالاتا را در خود جای داده که می توان به راحتی از پله هایش بالا رفت و در بالای آن نمایی زیبا از شهر استانبول را رویت کرد. لازم هست بدانید که در حال حاضر، این برج تاریخی به آسانسور مجهز شده که برای رفت و آمد می توان از آن بهره گرفت. این برج که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر و مامن رستوران و کافه های متعدد تبدیل شده، در قدیم حکم برج دیده بانی را داشت که سربازان برای محافظت از شهر از آن استفاده می کردند. محله کاراکوی تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده، اما همچنان سعی نموده که حال و هوای قدیم خود را با داشتن قهوه خانه و چایخانه ها حفظ کند. محله کاراکوی زیبایی منحصر به فردی دارد و برای گشت و تفریح گردشگران خصوصا زوج های جوان و عاشق توصیه می گردد.

محله فاتح

یکی از معروف ترین محله های استانبول، محله فاتح نامیده می گردد، محله ای سنتی که به خاطر داشتن کافه، رستوران و جاذبه های گردشگری متعدد به مکانی پرگردشگر بدل شده و روزانه از شمار کثیری از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می نماید. این منطقه دیدنی در ابتدای پیدایش خود تحت عنوان بانزنتیوم شناخته می شد. با حمله یونانی ها به این منطقه و فتح آن، برای نخستین بار فاتح نام گرفت، اما دیری نپائید که با سلطه دولت رومانی نامش به کانستنتینیپول تغییر یافت. سال ها از این جریان گذشت تا اینکه سلطان محمد با غلبه بر دشمنان، این محله را پس گرفت و مجددا نام فاتح را بر آن نهاد. در این محله ساعت ها می توان بی آنکه به گذر زمان فکر کرد، به گشت و تفریح در میان جاذبه های گردشگری نظیر مسجد فاتح پرداخت. اگر هم در این بین احساس گرسنگی یا خستگی کردید یا بچه ها را به همراه داشتید، می توانید از کافه و رستوران های منطقه بهره برده و اوقاتی شاد را سپری کنید. شایان ذکر هست که در این منطقه، هر ساله مراسم پایکوبی سماع به هنگام عصر برگزار شده که تماشای حرکات موزون آنان قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به صفحه مربوط به این مطلب در سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 533

به "تفریح در محله های استانبول ، ثبت خاطرات در کوچه های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریح در محله های استانبول ، ثبت خاطرات در کوچه های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید