بی اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در فراوری اس 400

به گزارش مجله پیکورو، علیرغم مخالفت های شدید آمریکا، رئیس روس تک گفت مسکو و دهلی نو در حال گفت وگو برای فراوری سامانه های اس 400 در هند هستند.

بی اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در فراوری اس 400

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرغم کوشش های واشنگتن برای منصرف کردن کشورها از خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه، سرگئی چمیزوف رئیس شرکت روس تک بیان کرد که مسکو و دهلی نو قراردادی را به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار برای تحویل این سامانه ها به هند به امضا درآوردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، رئیس روس تک که یکی از شرکت های بزرگ تسلیحاتی روسیه به حساب می آید تأکید کرد که دو کشور هند و روسیه در حال گفت وگو برای شروع خط فراوری محلی اس-400 در هند هستند.

چمیزوف در گفت وگو با آر.بی.کی توضیح داد: آری، ما در حال گفت وگو در مورد محلی سازی (فراوری اس-400) با هند هستیم.

این مقام روس همچنین ادامه داد که توافقات محرمانه در مورد صدور مجوز فراوری محلی در هند همچنین شامل جنگنده های سوخو-30 و تانک های T-90 نیز می گردد.

رئیس روس تک ادامه داد: ما با آنها (هند)، موشک های براهموس را در قلمرو آنها با یکدیگر و با دانشمندان آنها فراوری نموده ایم.

پیش از این یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه اعلام نموده بود که مسکو طبق برنامه و قرارداد، سامانه های دفاع هوایی اس-400 را به هند تحویل خواهد داد.

انتشار این خبر در حالی انجام گرفته است که واشنگتن، دائماً از همکاری دفاعی هند و روسیه انتقاد می نماید به طوریکه در سال 2018، تمامی کوشش خود را به کار گرفت تا مانع از توافق هند با روسیه در زمینه خرید سامانه های اس-400 گردد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده است که طبق قانون مقابله با رقبای آمریکا به وسیله تحریم، احتمالاً محدودیت هایی را برای هرکشوری وضع کند که در تعامل با بخش دفاعی روسیه مشارکت کند.

اوایل این هفته، وزارت دفاع هند، قراردادی را با شرکت روسو بورون اکسپورت، یکی از بزرگترین شرکت های صادرکننده تسلیحات روسی، به منظور به روز کردن سامانه های راداری و موشکی کشتی های کلاس دهلی نیروی دریایی هند، به امضا درآورد.

چمیزوف ضمن تأکید بر کنار گذاشتن استفاده از دلار آمریکا در قراردادهای نظامی گفت: ما دو سه سال پیش، پرداخت با دلار را رها کردیم بنابراین در بیشتر قسمت ها، جایگزین های متفاوتی برای پرداخت داریم که یا به وسیله ارز ملی است یا اینکه از نظام داد و ستد کالا استفاده می کنیم.

این مقام روس توضیح داد که تمامی موضوعات مربوط به پرداخت محموله های تسلیحاتی به چین و هند، برطرف شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 389

به "بی اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در فراوری اس 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در فراوری اس 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید