برزیل - بولیوی؛ حریف آسان شاگردان تیته در گام نخست، پرو - ونزوئلا؛ جدال برای اولین 3 امتیاز

به گزارش مجله پیکورو، رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) با برگزاری دیدار تیم های ملی برزیل و بولیوی آغاز می شود.

برزیل - بولیوی؛ حریف آسان شاگردان تیته در گام نخست، پرو - ونزوئلا؛ جدال برای اولین 3 امتیاز

به گزارش ، رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) از بامداد فردا به میزبانی برزیل آغاز می شود تا شاهد یکی از رقابت های جذاب فوتبال ملی باشیم. این مسابقات قدیمی ترین رقابت فوتبال در جهان است و قدمت آن به 103 سال قبل می رسد.

تاریخچه کوپا آمریکا

رقابت های کوپا آمریکا از سال 1916 آغاز شد. این تورنمنت نخستین مسابقات معتبر ملی در جهان است که در دهه 80 میلادی به عنوان قدیمی ترین رقابت فوتبال جهان شناخته می شود. این مسابقات تا ابتدا دهه 90 میلادی با حضور 16 تیم برگزار می شد، اما از سال 1991 که رقابت های جام ملت های آمریکای شمالی (کونکاکاف) به صورت مستقل برگزار شد مسابقات کوپا آمریکا با 12 تیم برگزار شد. البته از آن جا که تنها 10 کشور در این قاره حضور دارند همواره 2 تیم به صورت میهمان در این رقابت ها شرکت می کنند.

تیم های آمریکای شمالی به خصوص مکزیک همواره بیشترین حضور در این رقابت ها را تجربه کرده اند، اما تیم ملی فوتبال ژاپن در سال 1999 برای نخستین بار به عنوان یک تیم اسیایی و غیر آمریکایی به این مسابقات دعوت شد و پس از آن و برای رقابت های امسال هم شاهد دعوت از تیم های ملی فوتبال قطر و ژاپن (قهرمان و نایب قهرمان جام ملت های آسیا) به این مسابقات بودیم. لازم به ذکر است این 2 تیم پیش از انجام رقابت های جام ملت های آسیا به کوپا آمریکا دعوت شده بودند.

پرافتخار ترین تیم های کوپا آمریکا

تیم ملی فوتبال اروگوئه با کسب 15 قهرمانی پر افتخار ترین تیم این رقابت ها است و پس از آن ها آلبی سلسته با 14 قهرمانی در جایگاه دوم واقع شده است. برزیل، پاراگوئه، شیلی و پرو هم پس از آرژانتین با 8، 2، 2 و 2 قهرمانی در جایگاه های بعدی قرار دارند. تیم ملی فوتبال شیلی در 2 دوره گذشته این رقابت ها که در سال های 2015 و 2016 برگزار شد پیروز شد در هر 2 فینال با شکست آرژانتین در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی برسد.

کوپا آمریکا 2019

رقابت های کوپا 2019 از 25 خرداد تا 16 تیر به میزبانی برزیل برگزار می شود و 12 تیم حاضر در ابن مسابقات در 3 گروه چهار تیمی با هم به رقابت می پردازند. تیم های اول و دوم هر گروه به همراه 2 تیم برتر سوم به مرحله بعدی این رقابت ها می روند. قهرمان این مسابقات به سهمیه جام کنفدراسیون ها را کسب می کند. برزیل که در سال های 2014 و 2016 میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال و المپیک بوده است قرار است در 6 شهر میزبانی رقابت های امسال را هم بر عهده داشته باشد.

گروه بندی رقابت های کوپا آمریکا 2019

  • گروه اول: برزیل، پرو، بولیوی، ونزوئلا
  • گروه دوم:آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، قطر
  • گروه سوم: اروگوئه، اکوادور، ژاپن، شیلی

برزیل - بولیوی

رقابت های جام ملت ها آمریکای جنوبی با دیدار تیم های ملی فوتبال برزیل و بولیوی آغاز می شود. برزیلی ها که برای کسب این جام نقشه های زیادی کشیده اند در این مسابقه تنها فاگنر را ندارند. برزیلی ها از سال 2007 و پس از قهرمانی در این رقابت ها نتوانستند در فوتبال ملی به قهرمانی و یا عنوان خاصی دست یابند و به شدت نیازمند کسب این جام هستند.

بزرگترین بدشانسی تیته بدون شک غیبت نیمار به دلیل مصدومیتی بود که در بازی مقابل قطر برای این بازیکن رخ داد. با این حال آن ها امیدوارند تا حریف نه چندان قدرتمندشان را به سادگی شکست دهند. بولیوی اگر چه در میان صاحب نامان این قاره نیست، اما همواره تیم با کیفیتی بوده است.

ونزوئلا - پرو

تیم فوتبال ونزوئلا این روز ها شرایط خوب و مناسبی ندارد. آن ها مدت ها است که به خوبی نتیجه نمی گیرند و شاید کسی امید چندانی برای پیروزیت این تیم و یا شگفتی سازی آن ها نداشته باشد. با این حال بسیاری منتظر هستند تا شاهد عملکرد پرو در این رقابت ها باشند. پرویی که در پس از چندین دوره غیبت در جام جهانی 2018 روسیه حاضر شد و نمایش خیره کننده ای داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 238

به "برزیل - بولیوی؛ حریف آسان شاگردان تیته در گام نخست، پرو - ونزوئلا؛ جدال برای اولین 3 امتیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل - بولیوی؛ حریف آسان شاگردان تیته در گام نخست، پرو - ونزوئلا؛ جدال برای اولین 3 امتیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید