تور ارزان تایلند: برخلاف اخبار گذشته، تایلند تا پیش از 2021 جهانگرد خارجی نمی پذیرد

به گزارش مجله پیکورو، تایلند که پیش از این خبر از برنامه هایی برای تسهیل شرایط برای ورود جهانگردان داده بود، به احتمال زیاد تا پیش از 2021 جهانگرد خارجی نمی پذیرد.

تور ارزان تایلند: برخلاف اخبار گذشته، تایلند تا پیش از 2021 جهانگرد خارجی نمی پذیرد

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

معاون اداره جهانگردی تایلند پیش بینی نموده است که این کشور مرزهای خود را تا پیش از 2021 به روی جهانگردان خارجی باز نخواهد کرد. چاتان کونجارا نا آیوندا (Chattan Kunjara Na Ayudhya)، معاون امور بازاریابی بین المللی در اداره جهانگردی تایلند (TAT)، در سخنانی که طی یک وبینار مطبوعاتی برگزار گردید، گفت که تا به امروز در هیچ کدام از نشست های هفتگی ملی که با موضوع آنالیز مسائل مربوط به کووید 19 برگزار می شوند، هیچ صحبتی درباره جدول زمانی اعلام شده برای از سر گیری سفرهای تفریحی داخلی و خارجی انجام نشده است. وی ضمن اشاره به رویکرد بسیار محتاطانه دولت تایلند در مورد احیای جهانگردی، گفت احتمال نمی دهد که جهانگردان تا پیش از سال 2021 به تایلند بازگردند:

هیچ واکنشی از جانب دولت مبنی بر بازگشایی کشور در امسال مشاهده ننموده ام. همین مسئله فشار زیادی را بر صنعت جهانگردی تایلند وارد نموده است. کریسمس که ایام اوج جهانگردی است، اکنون تبدیل به مسئله بغرنجی شده است و حتی جشن سال نوی چینی در فوریه در هاله ای از ابهام قرار گرفته و من را به شدت نگران نموده است. متاسفانه، شرایط اصلا امیدبخش نیست.

صحبت ها درباره ایجاد کریدور سفر نیز متوقف شده است. کریدور سفر اصطلاحی درباره همکاری کشورهای همسایه در دوران شیوع کرونا و در مورد ایجاد منطقه ای امن در محدوده مرزهای خود و دادن اجازه سفر به شهروندان یکدیگر به صورت آزادانه و بدون الزام به گذراندن دوران قرنطینه است. معاون اداره جهانگردی تایلند در این خصوص افزوده است:

ماه گذشته، صحبت هایی درباره شکل گیری کریدور سفر مطرح شد. آن صحبت ها به خاطر شیوع کرونا در بسیاری از کشورهایی مانند ویتنام که امیدوار بودیم از آن ها جهانگرد جذب کنیم، دیگر ادامه نیافت.

در همین حین، لیست گروه های مجاز برای ورود به تایلند نیز با سختگیری های بهداشتی روبرو شده است. این لیست از دیپلمات ها و مسئولان سازمان ملل متحد به تجار و بازرگانان، سرمایه گذارانی که با دولت قرارداد همکاری می بندند، گروه های فیلمسازی، نیروی کار مهاجر، کارکنان نمایشگاه ها و دارندگان ویزای الیت تایلند تعمیم یافته است؛ اما شرایطی برای این گروه ها در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها، مبدا سفر آن ها به تایلند است. همه افراد باید قرنطینه 14 روزه را طی نمایند. بعلاوه، تایلند در صدد است با هدف جذب جهانگرد سلامت، مرزهای خود را به روی چند کشور خاص باز کند.

معاون TAT این نکته را نیز افزوده است که این اداره مشغول برنامه ریزی برای ایجاد کریدوری امن برای سفرهای تفریحی است؛ مشروط به آنکه تمامی جهانگردان حداقل 30 روز را در تایلند بگذرانند. به احتمال زیاد جزایری مانند کوه سامویی یا پوکت را به این طرح اختصاص خواهند داد:

در حال حاضر، این طرح در دستور کار نیست؛ چراکه دولت رویکرد انتظار و رصد اوضاع را در نظر گرفته است. آن ها می خواهند ببینند که مسافران خارجی حاضر در لیست کنونی، مانند گروه های فیلمسازی و دیپلمات ها، چه برخوردی با این مسئله خواهند داشت. هنوز هم موضوع های زیادی برای نگرانی وجود دارد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور ارزان تایلند: برخلاف اخبار گذشته، تایلند تا پیش از 2021 جهانگرد خارجی نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: برخلاف اخبار گذشته، تایلند تا پیش از 2021 جهانگرد خارجی نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید