اعتراض چین به تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما

به گزارش مجله پیکورو، خبرگزاری خبرنگاران- چین تصمیم ژاپن در خصوص تخلیه آب رادیو اکتیو نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به اقیانوس آرام غیرمسئولانه دانست.

اعتراض چین به تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، چین تصمیم ژاپن در خصوص تخلیه آب نیروگاه هسته ای فوکوشیما را غیرمسئولانه دانست.

ائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای بیان کرد: ما نگرانی های شدید خود را نسبت به دفع آب رادیواکتیو برنامه ریزی شده، به ژاپن اعلام و از این کشور خواسته ایم نسبت به دفع آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما نگرش مسئولانه ای داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: انتظار می رود دولت ژاپن روز سه شنبه تصمیم بگیرد که آیا با وجود مخالفت شدید بخش شیلات این کشور، فاضلاب رادیو اکتیو را از نیروگاه هسته ای فلج شده فوکوشیما داییچی به اقیانوس آرام تخلیه کند یا نه.

ژائو گفت: حادثه هسته ای فوکوشیما یکی از جدی ترین حادثه های تاریخ جهان است. نشت مقادیر زیادی از مواد رادیواکتیو در حال حاضر تاثیر عمیقی بر محیط زیست دریایی، ایمنی مواد غذایی و سلامت انسان ایجاد نموده است.

این سخنگو گفت: این موضوع به طور طبیعی باید به شیوه ای محتاطانه و مناسب با مشارکت همه طرف های نگران به جنگل همه آسیب های بیشتر به محیط زیست دریایی، ایمنی مواد غذایی و سلامت انسان رسیدگی گردد.

جهان با نگرانی های عمیق تصمیم آینده طرف ژاپنی در خصوص تخلیه فاضلاب هسته ای به اقیانوس، بالا بردن شک و تردید و ابراز مخالفت تماشا می نماید. ژائو گفت مخالفت شدیدی نیز از داخل ژاپن نسبتبه این موضوع وجود دارد.

ژائو اضافه کرد: طرف ژاپنی اغلب از کشور های دیگر می خواهد که به تعهدات بین المللی خود عمل نمایند. حالا چشم جهان به ژاپن است؛ و نمی تواند گوش خودرا به این موضوع بچرخاند و ناشنوا گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: طرف ژاپن باید به شیوه ای مسئول برای منافع عمومی جهانی و منافع مردم خود عمل کند.

این سخنگو گفت: چین برای صیانت از منافع عمومی بین المللی و سلامت و ایمنی مردم چین نگرانی های شدیدی را به وسیله کانال دیپلماتیک به طرف ژاپنی ابراز داشته و از ژاپن خواسته است به موضوع دفع فاضلاب از نیروگاه هسته ای فوکوشیما به شیوه ای محتاطانه و مسئولانه رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1576

به "اعتراض چین به تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض چین به تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید