بازی Baldurs Gate 3 برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد

به گزارش مجله پیکورو، بازی دروازه بالدور 3 (Baldurs Gate 3) حدود 3 ماه پیش عرضه شد و توانست موفقیت بسیار زیادی در دنیای گیمینگ بدست بیاورد. به حدی که این بازی لقب برترین عنوان سال 2023 میلادی را در رویداد گیم اواردز بدست آورد و به شدت مورد استقبال منتقدان نهاده شد. بازی دروازه بالدور تا چندی پیش تنها برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 موجود بود. حال شرکت سازنده این بازی را برای کنسول های نسل نهمی مایکروسافت هم عرضه نموده است.

بازی Baldurs Gate 3 برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد

نکته جالب اینجاست که بازی دروازه بالدور 3 حدود 3 سال در حالت دسترسی اولیه بود و شرکت سازنده تمام کوشش خود را کرد تا در این مدت مسائل این بازی رفع گردد. در نتیجه در زمان عرضه بازی دروازه بالدور 3 بسیار کامل و البته گسترده بود که باعث شد این بازی عملکرد بسیار خوبی در جهانی گیمینگ داشته باشد.

بازی دروازه بالدور 3 در سبک نقش آفرینی است و به طور کامل این سبک را به یک سطح نو انتقال داده است. این بازی به شدت گسترده بوده و چندین خاتمه و خط داستانی مختلف دارد. همین موضوع باعث شده تا بازی دروازه بالدور 3 یک بازی سبک نباشد. نکته اصلی در خصوص این بازی هم همین است که بهینه سازی آن برای کنسول سری اس بسیار سخت بوده است.

ویژگی های خاص بازی دروازه بالدور 3

بازی دروازه بالدور 3 شما را به جهانی همیشگی این مجموعه برمی گرداند. جهانیی که پر از هیجان، احساس و فداکاری است. شما باید کوشش کنید تا قدرت کامل را بدست آورده و با دشمنان مقابله کنید. زمانی که کرکتر شما از خواب بیدار می گردد، توانایی های خاصی بدست آورده است. به این علت که در مغز آن یک انگل به نام Mind Flayer قرار گرفته که باعث می گردد توانایی های خاصی داشته باشد. این انگل می خواهد شما را به یک شیطان کامل تبدیل کند. حال اینکه شما به یک شیطان تبدیل شوید یا در مقابل آن مقاومت کنید به طور کامل به دست شما است.

در بازی دروازه بالدور 3 شما با کلاس ها و سطح های بسیار متنوعی روبرو هستید. شما می توانید داستان زمینه ای شخصیت بازی را خودتان طراحی نموده و با استفاده از آن در جهانی بازی بگردید. نکته اصلی این است که در بازی دروازه بالدور 3 فکر شما باید فعال باشد و روحیه ماجراجویی شما باید به برترین نحو فعالیت کند تا بتوانید پیروز شوید. نکته مثبت اینجاست که شما می توانید بازی دروازه بالدور 3 را به همراه دوستان تجربه کنید که مجذوب کنندهیت آن را چندین برابر می نماید.

در بازی دروازه بالدور 3 شما در حال تبدیل شدن به یک هیولا هستید. فکر شما به طور کامل درگیر است ولی هرچه شما بیشتر در بازی پیش بروید قدرت شما با پیشرفت این انگل بیشتر می گردد. این موضوع باعث می گردد تا دوام آوردن شما در جهانی این بازی کار چندان سختی نباشد. مشکل اصلی اینجاست که دشمن اصلی شما چیزی است که در درون کرکترتان وجود دارد و همین موضوع روند داستانی بازی را بسیار جالب و مجذوب کننده می نماید. در کنار آن شما با دشمنان خارجی متعددی روبرو هستید و باید کوشش کنید در مقابل آن ها هم مقاومت کنید.

بازی دروازه بالدور 3 یک نسل کاملاً نو از بازی های نقش آفرینی است. این بازی بر اساس موتور بازی سازی Divinity 4.0 ساخته شده و به شما آزادی عمل بسیار زیادی می دهد. به حدی که شما می توانید با کل جهان به شکلی که می خواهید ارتباط بگیرید و هیچ روند مشخصی در این بازی وجود ندارد. با انتخاب های متعددی که در این بازی وجود دارد شما ارتباط خاصی با کرکتر اصلی بازی برقرار خواهید کرد. از طرفی جهانی بازی نیز به شدت گسترده بوده که باعث می گردد هارمونی میان کرکتر و جهانی بازی بسیار جالب باشد.

نکته اصلی در خصوص بازی دروازه بالدور 3 این است که این بازی به علت گستردگی که دارد یک تجربه مشابه را به کاربران ارائه نخواهد داد. اول اینکه این بازی به شدت طولانی است و قطعاً در این روند شما تصمیم های مختلفی خواهید گرفت. در کنار آن بازی شما را به طور دائم به چالش می کشد که باعث می گردد شما در هر لحظه تصمیم های مختلفی بگیرید.

گشت و گذار در بازی دروازه بالدور 3 به شدت اهمیت دارد. به حدی که یکی از عناصر اصلی بازی دروازه بالدور 3 است و در صورت عدم گشت و گذار این بازی ناقص خواهد بود. دروازه بالدور 3 به شما فرصت بسیار زیادی برای گشت و گذار می دهد و شما باید کوشش کنید تا به برترین نحو از آن بهره ببرید.

یکی از نکات جالب بازی دروازه بالدور 3 توانایی استفاده از حالت چند نفره است. در نتیجه شما می توانید داستان این بازی را به یاری دوستان خود تجربه کنید و از تجربه بسیار خاصی که خواهید داشت لذت ببرید. نکته اصلی اینجاست که بازی دروازه بالدور 3 احتیاجمند همکاری بسیار زیادی است. در نتیجه شما باید تمام کوشش خود را بکنید تا با نقشه کارهای مختلف انجام دهید و در مبارزات قدرتمند عمل کنید.

مبارزات در بازی دروازه بالدور 3 به شکل نوبتی است. در نتیجه امکان دارد که بعضی افراد از این مبارزات لذت نبرند. با این حال مبارزات نوبتی احتیاجمند یک فکر خلاق و فعال است که کاربر باید تمام کوشش خود را بکند از تمام فرصت های پیش آمده برترین استفاده ممکن را بکند و در بازی پیشرفت بکند.

یکی از نکات بسیار جالب دیگر این بازی این است که شما در هر زمانی می توانید بازی را متوقف نموده و آن را تبدیل به یک تجربه نوبتی بکنید. در نتیجه برای این سبک خاص شما احتیاج به مبارزه نداشته و می توانید کارهای مختلفی را با فرمت نوبتی در این بازی انجام دهید. در کنار آن جهانی بازی نیز بسیار پویا بوده و بر اساس تصمیماتی که کاربر می گیرد تغییر خواهد نمود.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2282

به "بازی Baldurs Gate 3 برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Baldurs Gate 3 برای کنسول های ایکس باکس عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید