آیفون بالاخره از سال 2024 استاندارد پیغام رسانی RCS را دریافت می نماید

به گزارش مجله پیکورو، شب گذشته اپل در کمال تعجب اعلام نمود که استاندارد پیغام رسانی RCS از سال آینده راهی آیفون ها خواهد شد. به نظر می رسد در این رابطه هم فشارهای اتحادیه اروپا اپل را مجبور به پذیرش این موضوع نموده است.

آیفون بالاخره از سال 2024 استاندارد پیغام رسانی RCS را دریافت می نماید

پشتیبانی از استاندارد پیغام رسانی RCS به این معناست که پیغام های ارسال شده بین آیفون و گوشی های اندرویدی که از این مشخصه استفاده می نمایند، به طور کاملا امن انجام بگردد. بعلاوه قابلیت هایی مانند تیک خوانده شدن پیغام ها، ارسال تصاویر باکیفیت و نشانگرهای مربوط به تایپ شدن هم از دیگر مزایای این مشخصه محسوب می گردد.

البته کاربران آیفون قرار نیست تفاوت را احساس نمایند ولی اگر گوشی اندرویدی این قابلیت را داشته باشد، به طور اتوماتیک قابلیت RCS فعال می گردد و اگر این قابلیت در گوشی اندرویدی وجود نداشته باشد، همان استاندارد قدیمی SMS استفاده می گردد. ضمناً اپل اعلام نموده که با وجود پشتیبانی از این مشخصه، اما پیغام های RCS از گوشی های اندرویدی همچنان به شکل حباب های سبز رنگ نمایش داده می گردد تا دعوای بین حباب های سبز و آبی همچنان پابرجا باشد.

لازم به ذکر است سامسونگ و گوگل مدت هاست اپل را برای پذیرش این مشخصه تحت فشار قرار داده اند و حتی گوگل مدتی قبل نامه ای برای اتحادیه اروپا ارسال کرد که در این نامه از اتحادیه اروپا خواسته شده به اپل برای پذیرش این استاندارد فشار وارد نمایند. بعد از پذیرش پورت USB-C، به نظر می رسد اتحادیه اروپا از قدرت زیادی برای اعمال فشار به اپل بهره می برد و باید ببینیم آیا طی ماه های آینده تغییرات دیگری را به این شرکت اعمال می نماید یا نه.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2279

به "آیفون بالاخره از سال 2024 استاندارد پیغام رسانی RCS را دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون بالاخره از سال 2024 استاندارد پیغام رسانی RCS را دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید